کد مطلب: 

247863

کلاهبرداری با پیامک "باطل نشدن کد بن تخفیف"

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: پیامک"مشترک گرامی برای باطل نشدن کد بن تخفیف خود فوری تماس بگیرید" دام مجرمانه سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان است.
کلاهبرداری با پیامک "باطل نشدن کد بن تخفیف"

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس فتا زنجان گفت: ترغیب شهروندان به تماس با مجرمان سایبری، شگرد مهندسی اجتماعی است که به راحتی شهروندان را دام مجرمان سایبری می‌اندازد.

وی افزود: کلاهبرداران با تطمیع کاربران برای گرفتن بن تخفیف کالا، به بهانه‌های واهی شهروندان را پای دستگاه‌های خودپرداز کشانده و عملاً با هدایت‌های تلفنی انتقال وجه به حساب کلاهبرداران توسط خود فرد انجام می‌شود و بعد از دریافت وجه دیگر پاسخگوی فرد نیستند و حتی ممکن است کاربران را به درگاه‌های فیشینگ بانکی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات بانکی آنها، از این طریق اقدام به کلاهبرداری کنند.

سرهنگ آدینه‌لو یادآور شد: اکثراً بن‌های تخفیفی فاقد ارزش ریالی در فروشگاه‌های معتبر بوده و حتی در صورت خرید کالا و دریافت بن تخفیف کالا ممکن است کالای خریداری شده ارسال نشود و یا در صورت ارسال، اجناس نامرغوب و با ارزش ریالی بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل داده می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اجناس مشابه را می‌توان با قیمت مناسب و کیفیت بالا از فروشگاه‌های معتبر و دارای نشان اعتماد الکترونیکی خریداری کرد، افزود: در صورت خرید از فروشگاه‌های معتبر، اجناس خریداری شده دارای ضمانت بوده و در صورت عدم رضایت مشتری قابل عودت است.

وی با بیان اینکه گزارش و تماس‌های متعددی توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک به پلیس فتا واصل می‌شود،ادامه داد: کاربران به هیچ وجه به پیامک‌هایی که منبع و مبنای آن مشخص نیست اعتماد نکنند و قبل از واریز هرگونه وجه، ضمن رویت کالا از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: هموطنان و کاربران عزیز تقاضا داریم هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی، موضوع را از طریق 110 یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-08-17 08:29

افزودن دیدگاه جدید