کد مطلب: 

247852

تدوین طرح جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان در مجلس

رییس کمیته غذا و دارو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تدوین طرح جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان در مجلس خبر داد و گفت: این طرح در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال بررسی است و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند لوایح این طرح را بررسی و نقطه نظرات خود را درباره آن اعلام کنند.
تدوین طرح جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان در مجلس

به گزارش سیتنا، دکتر عبدالحسین روح الامینی، نماینده تهران و رییس کمیته غذا و دارو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، به ارتقای حداکثری ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از مقوله‌های پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه و قانون اصل ۴۴ افزایش ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است. در شرایط کنونی سازوکار دانشی و نیروی انسانی برای این شرکت‌ها فراهم است اما تداوم فعالیت آنها علاوه بر دانش و نیروی انسانی نیازمند سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی و حمایت بیشتر است. در حال حاضر حمایت از اقتصاد دانش بنیان به نسبت صنایع مادر در کشور مانند معدن و انرژی بسیار ناچیز و مینیاتوری است.

رییس کمیته غذا و دارو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد طرح‌های جاری در مجلس برای توسعه اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: مجلس برای طرح معافیت‌های مالیاتی و پیش‌بینی منابع مالی و تسهیلات در بودجه ۱۴۰۰ آمادگی دارد. همچنین مجلس در نظر  دارد با تشویق بخش خصوصی و بانک‌ها در قانون برنامه هفتم و تدوین بودجه سالیانه برای سرمایه‌گذاری و طراحی مشوق‌های لازم به توسعه اقتصاد دانش بنیان کمک کند.

روح‌الامینی در ادامه در مورد طرح جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: طرح جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال بررسی است و شرکت‌ها می‌توانند لوایح این طرح را بررسی و نقطه نظرات خود را درباره آن اعلام کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر حضور بیشتر در بازارهای صادراتی کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دارویی و بیوتکنولوژی دستاوردهای زیادی در این حوزه دارند به طوری که 25 درصد از اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی به این حوزه اختصاص داشته است؛ بر این اساس باید کمک کنیم تا امکان صادرات برای شرکت‌های دانش بنیان این حوزه فراهم شود. به عبارت دیگر شرکت‌های دانش بنیان از منظر گسترش صادرات نیز باید مورد حمایت قرار گیرند. در حال حاضر حضور ما در بازارهای صادراتی ۵۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه کمرنگ است. بازارهای عراق، سوریه، لبنان، یمن و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس بازارهایی هستند که ما در آنها غایب هستیم یا حضور کمرنگ در آن داریم که باید گسترش یابد.

وی در پایان یادآور شد: در گلوگاه سیاستگذاری، اقبال کلی به سمت گسترش شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد و در این عرصه هماهنگی خوبی بین قوا شکل گرفته است. با وجود تحریم و فرصتی که از کرونا در دنیا ایجاد شده است باید فرصت پساکرونا را در اقتصاد دانش بنیان شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت جدی بگیریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-16 15:36

افزودن دیدگاه جدید