کد مطلب: 

247846

ارزش شرکت‌های‌دانش‌بنیان حاضر در بورس به 280 هزار میلیارد تومان رسید

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در نشست «اقتصاد مقاومتی و جهش تولید» که در مرکز استان کردستان برگزار شد، گفت: ارزش شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شده در بورس به 280 هزار میلیارد تومان رسیده است. وی تکیه بر نیروهای متخصص محلی را راهبردی موثرتر از نگاه به خارج و تکیه به نیروهای بیگانه برشمرد.
ارزش شرکت‌های‌دانش‌بنیان حاضر در بورس به 280 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش سیتنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به استان کردستان در مراسم افتتاح دو شتابدهنده، چند خط تولید محصولات دانش‌بنیان، یک مرکز رشد، یک مرکز بازی‌های رایانه‌ای و چند پروژه دانش‌بنیان و فناور دیگر حضور یافت.

اقتصاد مقاومتی یک پدیده درون‌زا است

ستاری در پایان سفر یک روزه خود با حضور در «نشست اقتصاد مقاومتی و جهش تولید» در استانداری کردستان با مسئولان محلی به گفتگو و رایزنی پرداخت.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت منابع انسانی خلاق و نوآوری گفت: باید به این مسئله توجه داشت که اقتصاد مقاومتی یک پدیده درون‌زا است و کسی نمی‌تواند آن را از خارج از استان به شما هدیه دهد. پایه‌های اقتصاد‌مقاومتی بیش از هر چیز بر منابع انسانی تلاشگر و نوآور متمرکز است و مواد  و منابع طبیعی در درجه دوم از لحاظ اهمیت قرار دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن اشاره به حرکت رو به جلوی استان در حوزه فناوری، افزود: مدیران استانی باید بیش از هر چیز تلاش خود را برای کم کردن موانع اداری متمرکز کنند. یک کارآفرین هنگام مراجعه به دستگاه و نهاد دولتی باید احساس کند که مدیر و کارشناس مجموعه با او همراه است. رفع قوانین متناقض و برخورد درست با جوانان دارای ایده و خلاق از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان کمک کند.

توسعه پارک‌های علم و فناوری

ستاری کردستان را دارای پیشینه غنی تاریخی، فرهنگی و مزیت‌های ذاتی برشمرد و گفت: توسعه پارک‌های علم وفناوری و مراکز رشد در سراسر استان امری ضروری و غیر قابل اجتناب برای رسیدن به توسعه پایدار است. البته علی‌رغم پیشرفت خوبی که در پارک علم و فناوری استان به دست آمده است، ظرفیت‌های این پارک هنوز متناسب با نیازهای استان نیست و در این زمینه باید اقدامات توسعه‌ای انجام گیرد. ما نیز در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، به هراندازه نیاز باشد اعتبار لازم برای توسعه پارک‌های علم و فناوری را تامین خواهیم کرد.

رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان  در ادامه گفت: سال قبل فروش شرکت‌های دانش‌بنیان از 120 هزار میلیارد تومان فراتر رفت. در حال حاضر نیز ارزش شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شده در بورس به 280 هزار میلیارد تومان رسیده است. این راه هنوز ادامه دارد و باید تلاش‌هایمان را دوچندان کنیم. به ویژه باید توجه داشت که کشور ما در حوزه تجارت و بهره‌گیری از دانش و فناوری از پیشینه‌ای 5 هزار ساله برخوردار است. با این همه تفکر نفتی و اعتیاد اقتصاد به نفت، اصول فرهنگی ما را در حوزه کار و تلاش زیر سوال برد و در این زمینه با توجه به سرمایه‌های انسانی باید یک تغییر رویه کامل صورت گیرد.

ستاری خطاب به مدیران و مسئولان استان بیان کرد: توسعه مراکز رشد در سطح استان، هزینه کردن و سرمایه گذاری جهت شکوفایی خلاقیت جوانان، توسعه‌شرکت‌ها و کسب و کارهای شتاب دهنده در این استان ضرورت دارد و ما نیز از جوانان و نیروهای ایده‌پرداز حمایت می‌کنیم. در این بین مراکز دانشگاهی و علمی استانی از اهمیت قابل توجه‌ای در توسعه زیست‌بوم نوآوری در استان برخوردار هستند و مسئولین باید برنامه‌های خود را با توجه به نهاد دانشگاه به پیش ببرند.

وجود نیروی انسانی خلاق در استان

رئیس بنیاد‌ملی‌نخبگان با تاکید بر استفاده از ذخایر و داشته‌های محلی بیان کرد: یکی از ذخایر ارزشمند این استان وجود جوانان با‌ انگیزه و مشتاقی است که در حوزه فناوری دارای خلاقیت و مهارت هستند . هر برنامه‌ای هدفمند و راهبردی در استان باید مرکزیت و محور خود را بر اساس این ذخیره ارزشمند انسانی بنا کند. بی‌شک سرمایه‌گذاری و منابع طبیعی مهم است، اما اهمیت آنها نسبت به وجود نیروی انسانی توانمند و دارای انگیزه بسیار کمتر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-16 13:10

افزودن دیدگاه جدید