کد مطلب: 

247825

همکاری مجلس با صندوق نوآوری در تسهیل تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از آمادگی قوه مقننه برای تسهیل امور صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: صندوق نوآوری با استفاده از عاملان خود در پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان به خوبی عمل کرده و اگر برای وسعت کار خود نیازمند منابع دیگری باشد مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا قوانینی برای تامین نیازهای صندوق نوآوری تصویب کند تا نهادهای تامین مالی مانند بانک‌ها با این صندوق همراه شوند.
همکاری مجلس با صندوق نوآوری در تسهیل تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش سیتنا، اقبال شاکری نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در مورد نقش شرکت‌های دانش بنیان در رشد اقتصادی کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای تولید محصول با کیفیت از توان دانشی و فناورانه استفاده می‌کنند که محصول تولیدی از این طریق کارآمد و مطابق با فناوری روز دنیا می‌شود. شرکت‌های دانش بنیان به دلیل استفاده از فناوری در تولید محصول، باعث کاهش هزینه و زمان تولید و افزایش بهره‌وری می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های ذکر شده برای محصولات شرکت‌های دانش بنیان، توسعه این حوزه موجبات ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیروی انسانی با مهارت بالا را نیز فراهم می‌کند.

شاکری در مورد تاثیر استفاده از فناوری در توسعه اقتصادی نیز گفت: ماشین‌آلاتی که مبتنی بر فناوری و نوآوری نیستند از لحاظ اندازه و شکل و محل استقرار بسیار حجیم، پرهزینه و محتاج حضور نیروی انسانی است. این در حالی است که کیفیت محصول تولیدی آنها مزیت رقابتی نیز ندارد؛ اما استفاده از فناوری باعث کوچک شدن دستگاه‌ها شده و نیازمند افرادی آشنا با فناوری برای استفاده است که به حضور در صحنه اقتصاد و عرصه‌های رقابت اقتصادی کمک می‌کند. کشورهایی که توان دانشی خود را ارتقاء نداده‌اند معمولا وابسته به کشورهای دیگر می‌شوند و قدرت رقابت در این عرصه را ندارند و در عمل بازاری برای کالاهای کشورهای دیگر می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان نیز گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای راه‌اندازی مدل کسب و کار خود نیازمند تجاری‌سازی محصول خود هستند که در این عرصه به حمایت نهادهای تامین مالی مختلف چون صندوق توسعه ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک‌ها، بازار سرمایه و نهادهایی که وجوه اداره شده دارند نیاز است. صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان نهاد تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان توانسته است با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور مانند بانک‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری در مسیر خوبی حرکت کند.

شاکری درباره حمایت مجلس از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اظهار داشت: صندوق نوآوری با استفاده از عاملان خود در پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان به خوبی عمل کرده و اگر برای وسعت کار خود نیازمند منابع دیگری باشد مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا قوانینی برای تامین نیازهای صندوق نوآوری تصویب کند تا نهادهای تامین مالی مانند بانک‌ها با صندوق نوآوری همراه شوند.

وی همچنین در مورد قوانین موجود برای تحقق اهداف اقتصادی گفت: قانون‌های خوبی تصویب شده است و نیازمند قوانین جدید در این زمینه نیستیم؛ به عنوان مثال قانون رفع موانع تولید، قانون بسیار خوبی است که در مواردی اجرا نشده یا به خوبی اجرا نمی‌شود. بنابراین برای رفع موانع اقتصاد دانش بنیان باید بر اجرای درست قوانین نظارت صورت گیرد. مجلس برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان طرحی را در حوزه‌های صنعتی مانند کشاورزی، صنعت و انرژی مطرح کرده و در حال پیگیری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-16 09:49

افزودن دیدگاه جدید