کد مطلب: 

247816

مرکز بازی‌های رایانه‌ای مریوان گشایش یافت

مرکز بازی‌های رایانه‌ای مریوان به صورت آنلاین توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد تا تبدیل ایده به محصولات فناورانه با سرعت پیگیری شود.
مرکز بازی‌های رایانه‌ای مریوان گشایش یافت

به گزارش سیتنا، در سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان کردستان، مرکز بازی‌های رایانه‌ای در مریوان گشایش یافت تا مکانی برای پرورش ایده‌های نوآورانه در این حوزه باشد. در این مرکز در حال حاضر 8 تیم مستقر هستند و قرار است با دریافت حمایت تعداد آنها به بیش از 25 تیم افزایش یابد. این مرکز در همکاری با پارک علم و فناوری استان کردستان فعالیت می‌کند.

همچنین در این واحد فناور، حوزه‌هایی مانند تولید محتوای دیجیتال نیز پوشش داده می‌شود. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم بهره‌برداری از مرکز دیجیتال انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای شهرستان مریوان که به صورت مجازی در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، گفت: هر چقدر فضا برای ایجاد تیم‌های رشد و فناوری فراهم باشد برای بازسازی و کمک به ایجاد و تامین آنها حمایت لازم انجام می‌شود. لازم است تا تیم‌های فناور و هسته‌های علمی در سراسر استان مورد حمایت جدی قرار گیرند. بر این اساس در صورت تخصیص فضا از سوی مسئولین استانی، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آمادگی دارد تا کلیه امکانات لازم را تامین کند.

ستاری به جایگاه ارزشمند شهرستان مریوان در زیست‌بوم نوآوری استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چند شتاب‌دهنده خوب در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن در مریوان فعال است و این شهرستان در حوزه کشاورزی و صنایع خلاق هم می‌تواند فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کند چرا که زیرساخت‌های فرهنگی مناسبی دارد.

افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه کردستان

در ادامه سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به استان کردستان با حضور وی مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاە کردستان به بهره برداری رسید.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری همچنین از مجموعه شتاب دهنده ژوری مانگ فعال در زمینه سرگرمی دیجیتال و VR در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج نیز بازدید کرد، در این مجموعه ۱۲ تیم در شعبات سنندج، مریوان، کامیاران و بیجار فعال هستند و برای ۲۴ نفر نیز شغل ایجاد کرده‌اند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در سفر یک‌روزه خود به استان کردستان از پارک نوآوری، تیم‌های فناور و دفتر پیشخوان خدمات هوشمند بازدید کرد، سپس مراکز شتابدهی ژین، صنایع خلاق و بازیهای رایانه‌ای و انیمیشن مریوان را افتتاح کرد. با حضور ستاری همچنین از خط تولید افزودنی‌های شیمیایی و پلیمری نیز رونمایی شد. این خط تولید به همت برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان راه‌اندازی شده است.

همچنین در این سفر، صندوق پژوهش و فناوری این استان نیز شروع بکار کرد و پس از آن ساختمان جدید مرکز رشد دانشگاه کردستان به بهره برداری می‌رسد.

بازدید از پیشرفت شتاب دهنده ژوری مانگ (نیکرو)، محصولات فناورانه محصولات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و محصولات فناورانه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان، شرکت دانش بنیان آتیلا ارتوپد از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این استان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-15 21:17

افزودن دیدگاه جدید