کد مطلب: 

247794
وزیر راه و شهرسازی:

وظیفه‌ی وزارت راه برای شناسایی خانه‌های خالی به اتمام رسید/ سامانه‌ی اسکان و املاک به طور کامل بارگذاری شد و برای سازمان امور مالیاتی قابل استفاده است/ برای مالکان خانه‌های خالی پیامک ارسال می‌شود/ حتما در تابستان امسال، قبض‌های مالیاتی صادر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی، گفت: سامانه اسکان و املاک به طور کامل بارگذاری شده و برای سازمان امور مالیاتی قابل استفاده است، لذا این سازمان باید بتواند با توجه به شناسایی که صورت گرفته با مالکان خانه های خالی ارتباط برقرار کرده و پیامک ارسال کند.
وظیفه‌ی وزارت راه برای شناسایی خانه‌های خالی به اتمام رسید/ سامانه‌ی اسکان و املاک به طور کامل بارگذاری شد و برای سازمان امور مالیاتی قابل استفاده است/ برای مالکان خانه‌های خالی پیامک ارسال می‌شود/ حتما در تابستان امسال، قبض‌های مالیاتی صادر می‌شود

به گزارش سیتنا، محمد اسلامی در خصوص اینکه چقدر از واحدهای خالی به بانک‌ها و نهادهای دولتی تعلق دارد؟ گفت: نهاد دولتی به عنوان مالک خانه خالی شناسایی نشده است و موسسات و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مالک هستند که «آنها می‌دانند و  سازمان امور مالیاتی.»

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تکمیل سامانه اسکان و املاک و آغاز صدور قبض‌های مالیاتی، افزود: سامانه اسکان و املاک به طور کامل بارگذاری شده و برای سازمان امور مالیاتی قابل استفاده است.

وی، گفت: نکته حائز اهمیت این است که سازمان امور مالیاتی بتواند با توجه به شناسایی که صورت گرفته با مالکان خانه های خالی ارتباط برقرار کرده، پیامک ارسال کند و بتواند برای اجرای قانون اقدام لازم را به عمل آورد.

اسلامی ادامه داد: یک ملاحظه‌ای وجود دارد و اینکه در این قانون به گونه‌ای رفتار شود که نخست سرمایه‌ها را از بخش مسکن فراری ندهد و دوم اینکه میزان مالیاتی که وضع می‌شود به قدری بازدارندگی داشته باشد که به عرضه مسکن به صورت فروش یا اجاره کمک کند، همین امر باعث شده است که در مجلس شورای اسلامی اصلاحیه این قانون در قالب یک طرح و ماده واحده در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه‌کرد: وظیفه‌ای که باید وزارت راه برای شناسایی خانه های خالی انجام می‌داد به اتمام رسیده است و اطلاعات موجود در سامانه قابل استفاده است حتما در تابستان امسال قبض‌های مالیاتی صادر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که قبلا دو میلیون و ۵۰۰ واحد مسکونی خالی در کشور وجود داشت آیا این رقم افزایش داشته است؟ گفت: آماری که به آن تاکنون استناد شده است مربوط به مرکز آمار در خصوص سرشمای نفوس و مسکن سال ۹۵ بود؛ پیش‌بینی این بود حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران خالی باشد و آماری که تا امروز استخراج شده، ممکن است این اعداد را پوشش ندهد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: از سال ۹۵ تغییراتی رخ داده است که احتمالا با میزان اعلام شده قبلی تفاوت دارد. آمار دقیق، وقتی سازمان امور مالیاتی رسانه‌ای خواست کند در قالب یک اطلاعیه اعلام می‌شود

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-15 10:29

افزودن دیدگاه جدید