کد مطلب: 

247793
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آغازین روزهای شیوع کرونا در کشور دست به کار شد تا پاسخی برای تامین نیازهای روزانه مردم بیابد. نیازهایی که پیش از این به صورت حضوری تامین می‌شد؛ اما خطرات واگیری کرونا ارائه آنها را به شکل آنلاین و مجازی تغییر داد.
کرونا 600 مجموعه آنلاین را فعال کرد

به گزارش سیتنا، در این روزهایی که بسیاری از کسب‌وکارها در دنیا روندی نزولی دارند و اوضاعشان خوب نیست، بازار خدمات آنلاین داغ شده است. خدماتی که با استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات رونق گرفته‌اند و میزان حضور مردم در جامعه را کاهش داده‌اند.

کرونا این بیماری موذی و کشنده آمد تا همه معادلات جهانی را به هم بریزد. معادلاتی از جنس سیاسی و اقتصادی تا آموزشی و نحوه زندگی روزمره مردم. با آمدن کرونا همه کشورها مدل‌های جدیدی از مدیریت را تجربه کردند. مثلا آموزش آنلاین و مجازی شیوه‌ای بود که برای نخستین بار در بسیاری از کشورها تجربه شد.

اما ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نگاهی مشترک تلاش کرد از ظرفیت‌های آنلاین موجود در کشور بیشتری استفاده را ببرد و با مشارکت دانش‌بنیان‌ها خدمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری و غیره به صورت مجازی و آنلاین ارائه شود.

در همین تلاش مشترک 600 شرکت و استارتاپ حضور دارند و به صورت مجازی و غیرحضوری خدماتی در حوزه‌های آموزش، سلامت، ورزش، سرگرمی و توریسم، تولید محتوا، نوآوری اجتماعی، فروشگاه‌ها و غیره به مردم ارائه می‌کنند.

یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری برای ارائه سرویس به استارتاپ‌ها، راه‌اندازی کمپین کرونا پلاس بود. در حال حاضر 600 شرکت و استارتاپ فعال در حوزه خدمات آنلاین در این کمپین حضور دارند و سرویس‌های مرتبط با بیماری کرونا را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام

دسته بندی: 

برچسب: 

افزودن دیدگاه جدید

اشتراک در خبرنامه