کد مطلب: 

247756

بررسی نسل جدید تلفن‌های هوشمند سامسونگ

سامسونگ بتازگی نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی زد فولد-۲ را معرفی کرده است.
بررسی نسل جدید تلفن‌های هوشمند سامسونگ

به گزارش سیتنا، سامسونگ یکی از پیشروترین سازندگان گوشی‌های اندرویدی جهان است. این شرکت بتازگی نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود را معرفی کرده است.

گلکسی نوت ۲۰

گلکسی نوت سال‌هاست جزو گران‌قیمت‌ترین تلفن‌های همراه اندرویدی جهان است و سامسونگ همیشه سعی می‌کند جدیدترین فناوری‌های موبایل را در این گوشی معرفی کند.

شرکت سامسونگ نسل جدید نوت را در دو نسخه نوت ۲۰ معمولی و اولترا معرفی کرده است. در نسخه اولترا سامسونگ از مقاوم‌ترین شیشه گوریلا گلس استفاده کرده است. این پنل‌های شیشه‌ای روی شاسی آلومینیومی قرار گرفته‌اند.

نوع معمولی از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی و مدل اولترا از صفحه نمایش ۶.۹ اینچی استفاده کرده‌اند.

مدل ‌معمولی نمایشگر ۶۰ هرتزی و نوع اولترا نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی دارند.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تلفن همراه سری نوت قلم اس پن است که قابلیت‌های بیشتری نسبت به دیگر گوشی‌های تلفن همراه به این محصول می‌دهد. در سری جدید، این قلم بهتر شده و سامسونگ ادعا می‌کند مشابه قلم‌های واقعی شده است.

در این دو گوشی جدید سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس برای بازار آمریکا و چین و از پردازنده اکسینوس ۹۹۰ برای باقی نقاط جهان استفاده شده است. نقطه ضعف مهم این محصولات در برابر گوشی‌های اپل هم پردازنده ضعیف‌تر آن محسوب می‌شود.

با این وجود شرکت سامسونگ ادعا کرده است این پردازنده با تکنولوژی خاص و محفظه‌ای نازک از بخار، بسیار سریع و به‌صورت پایدار خنک می‌شود تا قدرت آن افزایش یابد.

این تلفن همراه نسبت به نسخه قبلی حدود ۲۰ درصد قوی‌تر شده و سامسونگ ادعا می‌کند مصرف آن هم ۲۰ درصد کاهش داشته است.

نسخه فایو جی نوت ۲۰ دارای رم هشت گیگابایت و حافظه ذخیره ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایتی است. نسخه اولترا دارای رم ۱۲ گیگابایتی است و حافظه داخلی آن از ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت متغیر است.

در نسخه اولترا سه دوربین پشتی استفاده شده است. حسگر دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است و می‌تواند فیلم‌هایی با اندازه هشت کی و در نرخ ۲۴ فریم در ثانیه را ثبت کند.

دوربین دوم از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی تله‌فوتو بهره می‌برد. این لنز امکان بزرگ‌نمایی پنج برابری را به کاربر می‌دهد. دوربین سوم هم از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز عریض با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای استفاده می‌کند.

در نسخه معمولی دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است و دوربین مخصوص بزرگنمایی با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی می‌تواند بزرگنمایی سه برابری را ایجاد کند. دوربین سوم از نوع عریض و دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. قیمت نسخه اولترا از ۱۲۵۰ یورو و قیمت نسخه معمولی از هزار یورو شروع می‌شود.

گلکسی زد فولد-۲

یکی دیگر از گوشی‌های معرفی شده جدید سامسونگ گلکسی فولد دو است . این محصول نسخه دوم از اولین سری گوشی‌های تاشو جهان است. در نسخه اول سامسونگ با مشکل شکستن صفحه روبرو شد اما بتدریج این مشکل را حل کرد.

این شرکت که پیشگام ساخت گوشی‌های تاشوی جدید در جهان است، در گلکسی زد فولد از پنج دوربین و صفحه نمایش ۷.۶ اینچی استفاده کرده است.

این سری از گوشی‌ها بصورت کتابی باز می‌شوند و سامسونگ حاشیه‌ها را در آن کاهش داده است.

سامسونگ در این گوشی هم از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده کرده است.

این تلفن همراه قرار است در پاییز امسال با قیمتی نزدیک دو هزار دلار وارد بازار شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-13 16:28

افزودن دیدگاه جدید