کد مطلب: 

247731
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست در گفت‌وگو با سیتنا:

ارتباط بین کدپستی و کدملی به لحاظ سیستمی برقرار است/ موضوع اتصال دیتاها به هم و اشتراک‌گذاری انها، در کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک دنبال می‌شود/ طرح اتصال اطلاعات به صورت پایلوت در تهران اجرا شد تا خانه‌های خالی مشخص شوند

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست، گفت: شفافیت اطلاعات اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه تمام بانک‌های اطلاعاتی که به نوعی به هم مرتبط هستند در لحظه از هم استعلام بگیرند و به روز شوند.
ارتباط بین کدپستی و کدملی به لحاظ سیستمی برقرار است/ موضوع اتصال دیتاها به هم و اشتراک‌گذاری انها، در کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک دنبال می‌شود/ طرح اتصال اطلاعات به صورت پایلوت در تهران اجرا شد تا خانه‌های خالی مشخص شوند

کاوه دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون موضوع اجرایی شدن اتصال کامل کدهای ملی و پستی به یکدیگر، گفت: کدهای پستی و کدهای ملی مسوول مستقل در کشور دارند. کدپستی توسط شرکت ملی پست، کدملی توسط ثبت احوال و شناسه ملی توسط ثبت اسناد انجام می‌گیرد و این سازمان‌ها به نوعی به مکان مرتبط هستند.

وی، ادامه داد: بر اساس قانون، الزام شده  است که تمامی اتباع ایرانی چه اشخاص حقیقی و چه حقوقی، کدملی و کدپستی‌هایشان را مشخص کنند، بنابراین در این راستا این سه سازمان که نام برده شد با هم همکاری مشترک دارند و ارتباط به لحاظ سیستمی برقرار است.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست، اظهار کرد: با اراده افراد اطلاعات در سیستم، ثبت و تغییر داده می‌شود. سامانه تغییر نشانی در صورت جابه جایی فرد راه اندازی شده است و تا 20 روز مهلت دارد آدرس جدید را به کدملی متصل کند.

دولتی، خاطرنشان کرد: در ظاهر ممکن است تمام کدهای ملی و کدهای پستی را در کنار ببینیم، اما صحت آن برای مردم قابل مشاهده نیست؛ چراکه ممکن است جابه جایی صورت گیرد، بنابراین قانون گذار ثبت تغییرات را بر عهده فرد گذاشته و از طریق سامانه سجام این صحت سنجی انجام می‌شود و اگر فرد بخواهد از خدمات دولت استفاده کند ابتدا در این سامانه اطلاعات خود را به روز می‌کند و تغییرات نهایی صورت می گیرد.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست، در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر قرارگیری کامل دیتابیس در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای کسب اطلاعات از خانه‌های خالی، گفت: دیتابیس، اصولی دارد بر این مبنا که اگر هر دیتایی که در سازمان امور مالیاتی و هر سازمان دیگری به صوررت CD در اختیار دیگری قرار گیرد، امکان پذیر نیست و ناقص است.

وی افزود: در کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی با حضور مقامات مسوول قرار بر این شد یک‌بار دیتاها را با هم سینک کنیم و پس از آن به طور آنلاین دیتاها را به اشتراک بگذاریم.

دولتی، ادامه داد: در طول روز حدود 500 هزار تغییر در سیستم‌های مختلف کشور داریم. برای یکبار این اطلاعات را با هم متصل کردیم و به طور پایلوت در تهران انجام دادیم و به نتایج خوبی رسیدیم و متوجه شدیم که چگونه اماکن خالی را تشخیص دهیم.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست، پیرامون ایجاد شفافیت و صحت سنجی پیرامون اطلاعات هم به خبرنگار سیتنا، گفت: شفافیت اطلاعات اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه تمام بانک‌های اطلاعاتی که به نوعی به هم مرتبط هستند در لحظه از هم استعلام بگیرند و به روز شوند.

وی، اظهار کرد: اگر بانک‌های اطلاعاتی به هم متصل نباشند، به دلیل آنکه تغییرات دیتا زیاد است، این شفافیت اتفاق نمی‌افتد. باید به روز شدن اطلاعات به طور آنلاین در لحظه رخ دهد تا شفافیت با موفقیت اتفاق افتد. ما با بانک‌های اطلاعاتی شهرداری و ثبت شرکت‌ها صحبت کردیم تا بانک‌های اطلاعاتی را در اختیار هم قرار دهیم.

خبرنگار: زهرا طاهری

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-12 14:34

افزودن دیدگاه جدید