کد مطلب: 

247704

حسادت زنانه باعث انتشار عکس های خصوصی در فضای مجازی شد

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی خانمی که به علت حسادت به دختر خواهر همسر خود، باعث انتشار تصاویر خصوصی زندگی وی در فضای مجازی شد،خبر داد.
حسادت زنانه باعث انتشار عکس های خصوصی در فضای مجازی شد

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ رضا ملوکی رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران درتشریح این پرونده قضایی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر، ایجاد یک صفحه جعلی به نام وی، در شبکه اجتماعی اینستاگرام و انتشار عکس های خصوصی و شخصی او در فضای مجازی، این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم در برخی از میهمانی‌های خصوصی و خانوادگی اقدام به ثبت تصاویر شخصی از شاکیه و انتشار آنها در صفحه ای جعلی به نام او می کرد که باعث هتک حیثیت شاکیه و نارضایتی همسر وی از ایجاد این صفحه شده است. 

این مقام مسئول ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان سایبری این پلیس با بررسی ادله به دست آمده و طبق مستندات جمع‌آوری شده، متهم را مورد شناسایی قرار دادند و در نهایت با هماهنگی مقام قضائی جهت تکمیل پرونده به این پلیس دعوت شد.

سرهنگ رضا ملوکی بیان داشت: متهم در بررسی انجام شده ضمن اقرار به جرم خود، علت ارتکاب عمل مجرمانه ‌اش را مشکلات شخصی و حسادت های زنانه در زندگی خصوصی شاکیه پرونده بیان کرد.

رئیس پلیس فتا ویژه  شرق استان تهران در راستای عدم آشنایی کاربران با قانون مجازات اسلامی اظهار داشت: هتک حیثیت و تجاوز به شأن و شخصیت و آبروی افراد بی‌شک از جرایم مهم بوده و بیشتر پرونده‌های متشکله در پی سهل‌انگاری افراد و یا عدم آگاهی نسبت به قوانین و همچنین نحوه‌ بهره برداری ناصحیح از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای در اختیار است.

وی با اشاره به اینکه انتشار هرگونه مطلب توهین‌آمیز و هتک حیثیت جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملان آن برخوردی قانونی خواهد داشت، اظهار داشت: شهروندان در صورت بروز مشکل می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 36224490 درخواست خود را ثبت نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-08-11 23:50

افزودن دیدگاه جدید