کد مطلب: 

247696

دوستی‌های اینترنتی برای ازدواج مهم‌ترین عامل اخاذی است

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: متاسفانه بسیاری از دوستی‌های که در فضای مجازی و به ‌خصوص شبکه‌های اجتماعی با هدف ازدواج اتفاق می‌افتد نه تنها پایان خوشی ندارد بلکه گرفتاری‌های زیادی را به خصوص برای دختران در پی دارد.
دوستی‌های اینترنتی برای ازدواج مهم‌ترین عامل اخاذی است

به گزارش سیتنا، سرهنگ محمدعلی آدینه ‌لو رئیس پلیس فتا زنجان تصریح کرد: مجرمان سایبری با ترفند ازدواج در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با کاربران دوست شده و با جمع‌آوری اطلاعات خصوصی و محرمانه آنها درصدد اخاذی بر می‌آیند.

وی ادامه داد: پیدا کردن یک شریک مناسب برای ازدواج با چند کلیک و دوستی در فضای مجازی امکان‌پذیر نیست و یافتن یک شریک مناسب، بسیار بیشتر از ارتباط فضای مجازی نیاز دارد و آن هم دانستن خانواده‌ها و نظارت بر روند این آشنایی و استفاده از تجربه بزرگ‌ترهاست.

سرهنگ آدینه‌ لو یادآورشد: برخی جوانان روش‌های سنتی آشنایی ازدواج را منسوخ شده تلقی می‌کنند و بر این باورند که کلیه امورات و تصمیم گیری‌های زندگی را بر پایه فناوری‌های جدید می‌توان پیش برد غافل از این‌ که شبکه‌های اجتماعی محل امنی برای آشنایی سالم و ازدواج نیست.

این مقام انتظامی، دختران را قشر آسیب‌ پذیر در روابط  فضای ‌مجازی دانست و افزود: عمر این دوستی‌ها بسیار کوتاه و نتیجه آن جز صدمات روحی و روانی، نفرت و انتقام‌ جوئی چیز دیگری نخواهد بود.

سرهنگ آدینه ‌لو گفت: بیشتر پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا، به علت اعتماد بی‌جا کاربران به فضای مجازی است که نتیجه آن اغفال جوانان و بروز جرایمی مانند اخاذی و کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: کاربران هرگز در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکنند و از ارسال اطلاعات شخصی و خصوصی خود به افراد غریبه خودداری کرده و در صورت مواجه شدن با تهدید، اخاذی و موارد مشکوک در فضای مجازی، در اسرع وقت موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-11 22:23

افزودن دیدگاه جدید