کد مطلب: 

247626
مدیر مالی ام‌تی‌ان (MTN):

کسب‌وکار تاکسی‌های اینترنتی، دیگر جزء اهداف اصلی سرمایه‌گذاری ام‌تی‌ان نیست/ سهام ام‌تی‌ان در شرکت ایرانی اسنپ را به زودی خواهیم فروخت

با تصمیم گروه MTN آفریقای جنوبی برای خروج از خاورمیانه، این شرکت مخابراتی علاوه بر ترک کنسرسیوم ایرانسل، تصمیم دارد تا سهام خود در تاکسی اینترنتی اسنپ را هم واگذار کند. در همین حال، سهام دو شرکت ایرانسل و ام‌تی‌ان در اسنپ در مجموع حدود ۶۰ درصد است.
کسب‌وکار تاکسی‌های اینترنتی، دیگر جزء اهداف اصلی سرمایه‌گذاری ام‌تی‌ان نیست/ سهام ام‌تی‌ان در شرکت ایرانی اسنپ را به زودی خواهیم فروخت

به گزارش سیتنا به نقل از بلومبرگ، رالف موپیتا، مدیر مالی ام‌تی‌ان (MTN) گفته است که این شرکت سهام خود در شرکت ایرانی اسنپ را به زودی خواهد فروخت؛ چراکه بر پایه استراتژی جدید ام‌تی‌ان، کسب و کار تاکسی‌های اینترنتی دیگر جزء اهداف اصلی سرمایه‌گذاری این شرکت و حوزه‌ی اصلی فعالیت آن قرار ندارد.

هر چند مدیر مالی ام‌تی‌ان بر نقش کلیدی ایرانسل در چشم‌انداز آتی فعالیت‌های ام‌تی‌ان در بازار ایران تاکید کرده است ولی راب شوتر، مدیر اجرایی ام‌تی‌ان چند روز پیش اعلام کرده بود که با توجه به پیچیدگی بالا و فزاینده بازار خاورمیانه، این شرکت تصمیم گرفته تا تمرکز اصلی خود را بار دیگر بر بازار آفریقا قرار دهد.

به گفته شوتر مرحله‌ی نخست استراتژی خروج از خاورمیانه شرکت ام‌تی‌ان، ابتدا با فروش نمایندگی‌های آن در افغانستان، سوریه و یمن آغاز می‌شود و سپس طی سه تا پنج سال آینده ۴۹ درصد سهام این شرکت در اپراتور تلفن همراه ایرانسل به فروش خواهد رسید.

این در حالی است که به گفته مدیرمالی ام‌تی‌ان، ایرانسل موفق شده با وجود چالش‌هایی همچون شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های اقتصادی، افزایش نرخ ارز و تورم درآمد حاصل از ارائه خدمات خود را طی یک سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دهد و حجم فروش دیتای(داده‌) خود را دو برابر کند.

با این حال بلومبرگ گزارش داده که هر چند این شرکت در سال ۲۰۱۸ و پیش از وضع دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ایران موفق شد تا یک میلیارد دلار از درآمد خود را از ایران خارج کند ولی با گذشت زمان تکرار این کار بسیار دشوار شده است. در عین حال، ایران از نظر تعداد مشترکان دومین بازار بزرگ ام‌تی‌ان به شمار می‌رود.

آبان ماه سال گذشته، ژوبین علاقه‌مند، مدیرعامل شرکت اسنپ در یک برنامه‌ی تلویزیونی رسما ترکیب سهامداران اسنپ را اعلام کرد. بر اساس آنچه اعلام شد عمده‌ی سهام شرکت اسنپ متعلق به شرکت ایرانسل و ام‌تی‌ان است. سهام این دو شرکت در اسنپ در مجموع حدود ۶۰ درصد است.

اسنپ همچنین یک شرکت سرمایه گذار آلمانی هم دارد که حدود ۳۰ درصد اسنپ را در اختیار دارد؛ حدود ۱۰ درصد سهام شرکت اسنپ هم متعلق به فروشگاه زنجیرهای "هایپراستار" است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-09 23:53

افزودن دیدگاه جدید