کد مطلب: 

247622

شهروندان مراقب کلاهبرداری در پوشش نذری اینترنتی باشند

رئیس پلیس فتا استان مازندران هشدار داد: فریب مجرمان سایبری که ادعا دارند به مناسبت محرم برای افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند کمک یا نذری جمع می‌کنند را نخورند.
شهروندان مراقب کلاهبرداری در پوشش نذری اینترنتی باشند

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران‌ اظهار داشت: جمع‌آوری نذورات برای رساندن به دست افراد نیازمند یا حتی اماکن مذهبی از شگردهای این مجرمان بوده که تلاش دارند تا با بازی با باورهای و احساسات مذهبی مردم در ماه محرم سوءاستفاده کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به راه افتادن سایت‌ها و کانال‌های خاص به مناسبت محرم که ادعا دارند برای افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند کمک جمع می‌کنند، افزود: شهروندان مراقب باشند و برای کمک به افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند حتما از طریق سایت‌های مؤسسات معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌ها یا کانال‌های راه افتاده در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران‌ در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات جمع‌آوری نذورات و کمک برای نیازمندان شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: متأسفانه برخی از شهروندان به این موارد توجه نکرده؛ نه تنها کمک مالی یا نذرشان به دست نیازمندان نمی‌‌رسد، بلکه منجر به از دست دادن موجودی حساب بانکی‌شان می‌شود.

سرهنگ خورشاد تاکید کرد: حتماً برای هرگونه واریز وجه جهت نذر و کمک خود به قشر آسیب دیده، فقط از طریق شماره حساب‌های نهادهای معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام نمایند و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران‌ از شهروندان خواست: توصیه‌‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-08-09 22:36

افزودن دیدگاه جدید