کد مطلب: 

247611

فناوری تلفن همراه در ایران 26 ساله شد

امروز یکشنبه ۱۹مردادماه فناوری تلفن همراه در کشور 26 ساله شد.
فناوری تلفن همراه در ایران 26 ساله شد

به گزارش سیتنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران ۱۹ مرداد ۱۳۷۳، با واگذاری ۴ سیم‌کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم‌کارت در ایران توسط همراه اول رسماً آغاز شد.

بهره‌برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور، ابتدا در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران با ۲۴ سایت BTS و با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد و به دنبال استقبال مردم، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور برآمد.

هم‌راستا با تغییر پارادایم‌هاى ارتباطى در دنیا و متناسب با نیاز و تقاضای مردم، توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالى مجموعه مخابرات کشور قرار گرفت.

در ادامه و بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هیأت دولت اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه ۲۰۰۰ میلیارد ریال تصویب کرد و تمامی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) واگذار شد.

با جدی شدن خصوصى‌سازى صنعت مخابرات کشور، این شرکت با درک اقتضائات جدید بازار رقابت، از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را با نام تجارى «همراه اول» ادامه داد.

در سال ۱۳۸۹ این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در ۲۸ آذر ۱۳۸۹، پنج درصد سهام (معادل ۱۰۳ میلیون سهم) خود را در فرابورس عرضه کرد. روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ نماد «همراه اول» در بازار بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس ایران حضور دارد.

شرکت ارتباطات سیار ایران با بیش از 90 میلیون مشترک در تمامی شهرهای کشور و حدود 45 هزار روستا (بیش از ۹۰ درصد روستاها) و بیش از 74 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور، ۹۷ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. این اپراتور علاوه بر این که پیشتاز در عرضه سیم‎کارت بوده است، پس از دریافت مجوز ارتقاى خدمات نسل ٣ و نسل هاى بالاتر از آن در تاریخ ۴ شهریور ١٣٩٣ با نوسازی مداوم شبکه خود، به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را در اختیار مشترکان خود قرار داده است.

هم اکنون همراه اول با داشتن بیش از 45 هزار و 600 سایت و 35.6 میلیون مشترک 3G و 4G، وسیع‌ترین شبکه باند پهن سیار را در اختیار دارد.

اپراتور اول در چند سال گذشته، در ارزیابی هاى رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) همواره عنوان برترین جایگاه اپراتورهای تلفن همراه کشور را برای خود حفظ کرده است.

ارزش شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان تنها اپراتور بورسی ایران، طی 3 ماه گذشته بیش از چهار برابر شده است و به ارزش بازار حدود 140هزار میلیارد تومانی رسیده است.

همچنین لازم به ذکر است، همراه اول در فروردین ماه سال جاری توانست به رکورد بیش از ۱۱ پتابایت ترافیک دیتای روزانه دست یابد که رشدی دو و نیم برابری را نسبت به میانگین روزانه ترافیک دیتا در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-09 13:54

افزودن دیدگاه جدید