کد مطلب: 

247592

کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد، خبر داد.
کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا فارس مراجعه و مدعی شد، پس از درج آگهی فروش یک دستگاه ps4 در یکی از سایت‌های واسطه گر، فردی با برقراری تماس خواهان دستگاه می شود و پس از مدتی به درب منزل مراجعه می کند و با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است مدعی می‌شود که وجه کالا به حساب فروشنده واریز و کالای مورد نظر را دریافت و پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است.

وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و برررسی‌های فنی بعمل آمده معلوم شد متهم ازطریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است. لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فارس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت نامبرده‌ مراجعه و با توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی وی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام سایبری گفت: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی می‌گردید، ولی پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب بانکی  با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از عموم مردم خواست تا هشدار های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰5 گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-08-09 09:13

افزودن دیدگاه جدید