کد مطلب: 

247580

اپلیکیشن آمریکایی "ریلز" جایگزین "تیک‌تاک" می‌شود

در پی جنجال بر سر "تیک‌تاک" در بازار آمریکا، فیس‌بوک اعلام کرده است خدمات مشابهی را در اینستاگرام ارائه می‌کند. این اپلیکیشن "ریلز" نام دارد و در گام نخست در حدود ۵۰ کشور در دسترس کاربران خواهد بود.
اپلیکیشن آمریکایی "ریلز" جایگزین "تیک‌تاک" می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، مناقشه بر سر تحریم اپلیکیشن چینی "تیک‌تاک" یا خرید آن از سوی شرکت مایکروسافت ادامه دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده بود که این اپلیکیشن اطلاعات مربوط به کاربران آمریکایی را در اختیار حزب کمونیست چین و سازمان‌های امنیتی آن کشور قرار می‌دهد. این موضوع از سوی چین تکذیب شده است.

پس از آنکه ترامپ از تحریم  این اپلیکیشن در آمریکا سخن گفت، شرکت آمریکایی مایکروسافت اعلام کرد که حاضر به خرید تیک‌تاک در بازار آمریکا است. اکنون، گفته می‌شود که فیس‌بوک اقدام به ارائه خدماتی مشابه در شبکه اینستاگرام خواهد کرد؛ اپلیکیشنی که قرار است در ۵۰ کشور در دسترس کاربران قرار گیرد.

سایت "اشپیگل‌آنلاین" با انتشار گزارشی از راه‌اندازی  "ریلز" توسط فیسبوک خبر داده است.

خدمات "ریلز" نیز نظیر تیک‌تاک برای پست ویدیوهای کوتاه پیش‌بینی شده است. این اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد که همچون تیک‌تاک، اقدام به تهیه ویدیوهای کوتاه توسط تلفن‌های هوشمند خود نموده و ویدیوهای خود را با افزوده‌ها و جلوه‌های ویژه صوتی و تصویری بیامیزند و بر روی اینستاگرام پست کنند.

کوین مایر، رئیس تیک‌تاک از این خدمات به عنوان "کلون" اپلیکیشن چینی تیک‌تاک نام برده است. این خدمات قرار است ابتدا در آمریکا و ۵۰ کشور دیگر در دسترس کاربران قرار گیرد.

لازم به یادآوری است که اپلیکیشن تیک‌تاک متعلق به شرکت "بایت‌دنس" چین است. شرکت مایکروسافت اعلام کرده که گفت‌وگو با مقامات این شرکت برای خرید امتیاز این اپلیکیشن در بازار آمریکا را تا روز ۱۵ سپتامبر به فرجام خواهد رساند.

به دنبال مشاجره بر سر اپلیکیشن تیک‌تاک، اکنون پمپئو از اپلیکیشن "وی‌چت" نیز سخن به میان آورده است.  او گفته است که اطلاعات کاربران آمریکا نمی‌بایست در بانک‌های اطلاعاتی خدمات اینترنتی چین ثبت و ضبط بشوند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که مناقشه بر سر تیک‌تاک تنها گام نخست از برنامه‌ جامعی است که ایالات متحده آمریکا علیه عملکرد و نفوذ چین در فضای دیجیتال دنبال می‌کند.

پمپئو گفته است که دسترسی به اپلیکیشن تیک‌تاک، وی‌چت و سایر اپلیکیشن‌های مشابه می‌بایست در آمریکا محدود شود و امکان پیاده‌سازی آن‌ها در "اپ‌استور" و "پلی‌استور" شرکت‌های اپل و گوگل حذف شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-08 16:02

افزودن دیدگاه جدید