کد مطلب: 

247509

بازار بین‌المللی محصولات دانش‌بنیان با متخصصان خارجی توسعه می‌یابد

متخصصان و فارغ‌التحصیلان خارجی محصولات دانش‌بنیان ایرانی را در کشورهای خود تبلیغ می‌کنند. این کار به توسعه بازارهای بین‌المللی محصولات دانش‌بنیان ایرانی می‌انجامد. هدفی که یکی از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
بازار بین‌المللی محصولات دانش‌بنیان با متخصصان خارجی توسعه می‌یابد

به گزارش سیتنا، افزایش سهم محصولات دانش‌بنیان در کشورهای همسایه و هم‌سو با ایران یکی از اهدافی است که مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌کند. همین هدف مهم هم به اجرای «پروژه جذب متخصصان و فارغ‌التحصیلان خارجی مقیم کشورهای هدف صادراتی» منجر شد. برنامه‌ای که 8 ماه از اجرای آزمایشی آن می‌گذرد و نتایج قابل قبولی داشته است.

به گفته مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این پروژه با هدف توسعه صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان خوب با به‌کارگیری متخصصان و فارغ‌التحصیلان خارجی کشورهای هدف اجرایی می‌شود. در این طرح، پلت‌فرمی طراحی کرده‌ایم که علاقه‌‌مندان خارجی طبق آن برای شرکت در این کار ثبت نام می‎‌کنند.

قلعه‌نوی در ادامه بیان کرد: این طرح با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود و تاکنون 40 شرکت در این پروژه مشارکت کرده‌اند. بر اساس آخرین آمارهای موجود، 11 متخصص خارجی از کشورهایی مانند عراق، افغانستان، پرتغال، آلمان، عمان و غیره در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان پس از مصاحبه از این افراد، آمادگی خود را برای جذب متخصصان خارجی اعلام می‌کنند. این افراد باید در یک دوره آموزشی دو هفته‌ای شرکت کنند تا هم با مبانی بازاریابی بین‌المللی آشنا شوند و هم محصولات و خدمات دو شرکت دانش‌بنیان را بشناسند.

وی افزود: پس از تایید شرکت‌های دانش‌بنیان، این متخصصان به مدت 9 ماه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های متقاضی حقوق و مزایا دریافت می‌کنند و در کشور خود برای محصولات این دو شرکت تبلیغ و بازاریابی می‌کنند.

قلعه‌نوی ادامه داد: این طرح به زودی در دیگر کشورها هم توسعه می‌یابد. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم بر اجرای گسترده این پروژه تاکید دارد و تلاش می‌کنیم بازار محصولات دانش‌بنیان را در دیگر کشورها توسعه دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-05 15:11

افزودن دیدگاه جدید