کد مطلب: 

247461

برچسب «تقریبا جعلی» فیسبوک بر ویدئوی جنجالی نانسی پلوسی

گروه راستی‌آزمایی محتوای فیسبوک به تازگی یک ویدئوی دستکاری شدۀ دیگر درباره نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده را با برچسب «تقریبا جعلی» مشخص کرد.
برچسب «تقریبا جعلی» فیسبوک بر ویدئوی جنجالی نانسی پلوسی

به گزارش یورونیوز، در این ویدئو که در فیسبوک بیش از ۲ میلیون بار دیده شد، تصاویر به نحوی دستکاری شده تا نانسی پلوسی را تحت تاثیر مواد مخدر یا مست جلوه دهد.

پیش از این نیز عدم حذف یک ویدئوی دستکاری شده درباره خانم پلوسی باعث موضع‌گیری وی در برابر این شبکه اجتماعی شده بود. این ویدئو در ماه می سال گذشته منتشر شد و پس از اعتراض رئیس مجلس نمایندگان، فیسبوک تنها بر آن برچست «جعلی» و غیرواقعی زد اما ویدئو را حذف نکرد.

اینبار نیز فیسبوک ویدئوی جعلی را حذف نکرد و به برچسب راستی‌آزمایی برای آن اکتفا کرد. این شرکت می‌گوید که ویدئوهای دارای برچسب «غیرواقعی» در الگوریتم فیسبوک کمتر تبلیغ می‌شوند و افراد کمتری آنها را خواهد دید و همچنین به افرادی که این ویدئوها را بازنشر می‌کنند نیز پیامی فرستاده می‌شود که برچسب راستی‌آزمایی را در مطلب بازنشری خود لحاظ و به مخاطبانشان اعلام کنند.

الگوریتم در ریاضیات به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های متناهی گفته می‌شود که اجرای آنان با ترتیبی خاص به حل یک مساله ریاضی می‌انجامند.

الگوریتم شبکه‌های اجتماعی با در نظر گرفتن مولفه‌هایی نظیر تاریخ رفتار و فعالیت کاربران، موارد علاقه آنان و آنچه در آن شبکه اجتماعی انجام می‌دهند، به نظم ظاهر شدن مطالب یا تبلیغات یا نتایج موتور جستجوگر را برای کاربر خاص مشخص می‌کند.

الگوریتم شبکه‌های اجتماعی برای عموم افشا نمی‌شوند اما مشخص شده است که برای مثال الگوریتم فیسبوک در چینش چگونگی ظاهر شدن مطالب دیگران در صفحه اصلی شما تاثیر می‌گذارد.

به گفته متخصصان، در این ویدئو که روز پنجشنبه منتشر شد، سرعت ویدئو به نحوی پائین آورده شده تا این موضوع را القا کند که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تحت تاثیر مواد مخدر یا الکل بوده است.

کارزار تحریم تبلیغات فیسبوک توسط شرکت‌های بزرگ؛ عدم واکنش به مطالب ترامپ برای زاکربرگ گران تمام شد

به نظر می‌رسد که به دلیل درست بودن اصل ویدئو و تقطیع نشدن سخنان خانم پلوسی، تیم راستی‌آزمایی فیسبوک با در نظر گرفتن دستکاری سرعت ویدئو آن را «تقریبا جعلی» خوانده است

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-04 00:16

افزودن دیدگاه جدید