کد مطلب: 

247453

مقر شرکت «تیک تاک» به لندن منتقل خواهد شد

گزارش شده که دولت بریتانیا با انتقال مقر «تیک‌تاک» به لندن موافقت کرده است، این طرح که به گفته نشریه «سان» (چاپ لندن) ظرف چند روز آینده رسما اعلام خواهد شد، ظاهرا به گفت‌وگوها پیرامون ترتیب انتقال دفاتر بین‌المللی تیک‌تاک به پایتخت بریتانیا پایان می‌دهد.
مقر شرکت «تیک تاک» به لندن منتقل خواهد شد

به گزارش سیتنا، این تصمیم به دلیل تغییر رای بریتانیا در مورد استفاده از دستگاه‌های ساخت «هواوی» در سیستم «جی ۵» این کشور و در نتیجه بروز تنش در روابط بازرگانی میان چین و بریتانیا به تعویق افتاده بود.  

هنوز معلوم نیست که آیا انتقال دفاتر تیک‌تاک به لندن در روابط میان بریتانیا و ایالات متحده تاثیر خواهد گذاشت یا نه؛ چرا که ترامپ تهدید کرده است که این برنامک را مورد تحریم قرار خواهد داد.

ترامپ گفت: «تا جایی که به تیک‌تاک مربوط می‌شود، ما آن‌ها را در ایالات متحده ممنوع خواهیم کرد.» او افزود که می‌تواند در اتخاذ این تصمیم از اختیارات اضطراری اقتصادی یا فرمان ریاست جمهوری استفاده کند.

این احتمال نیز وجود دارد که تیک‌تاک را یک شرکت آمریکایی خریداری کند. شرکت مایکروسافت هم گفت که به مذاکراتش برای خرید تیک‌تاک که امیدوار است تا نیمه ماه سپتامبر به نتیجه برسد، ادامه خواهد داد.

اما گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت‌های دیگری نیز که نامشان فاش نشده درصدد خرید تیک‌تاک‌اند.

آمریکا خاطرنشان کرده است که ممکن است این نرم‌افزار را به دلیل خطرات بالقوه آن علیه امنیت ملی این کشور ممنوع کند.

هرچند مدیر عامل تیک‌تاک یک شهروند آمریکایی است و بارها گفته اطلاعاتش را به دولت چین نمی‌دهد، اما به دلیل آنکه شرکت مادر آن یعنی «بایت دانس» در چین مستقر است، مورد اتهام دولت‌های غربی واقع شده است.

هند نیز ضمن اظهار نگرانی در این مورد، تیک تاک و ۵۸ برنامه چینی دیگر را در این کشور ممنوع کرده است. دولت هند می‌گوید برخی از این نرم‌افزارها «اطلاعات کاربرانشان را دزدیده و مخفیانه و به طور غیرقانونی به سرورهایی که در خارج از مرز هند قرار دارند می‌فرستند» اما دولت هند به مورد خاصی اشاره نکرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-03 19:07

افزودن دیدگاه جدید