کد مطلب: 

247405

شکل‌گیری صادرات محصولات فناورانه با همکاری پارک فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران

در نشست مشترک هیات مدیره‌ی اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران با معاونت اجرایی و پشتیبانی پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات زمینه های مشترک همکاری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
شکل‌گیری صادرات محصولات فناورانه با همکاری پارک فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، روز چهارشنبه هشتم مردادماه، هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران در جلسه ای با حضور دکتر طباطبایی، معاونت اجرایی و پشتیبانی پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات در محل این پارک نسبت به همکاری های متقابل توافقات اولیه را به عمل آوردند.
در این جلسه طرفین در مورد مشکلات و موانع موجود در صنعت ICT تبادل نظر کرده و به بررسی راهکارهای رفع این مسائل پرداختند. همچنین بنا بر توافق دوجانبه، مقرر گردید تفاهم نامه ای میان اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و پارک فن آوری اطلاعات و ارتباطات جهت استفاده از پتانسیل متقابل ، صادرات محصولات فن آورانه و  نیل به اهداف مورد نظر منعقد گردد.
لازم به ذکر است در این جلسه، دکتر داوود ادیب رئیس هیئت مدیره اتحادیه، مهندس فریبرز نژاد دادگر دبیرکل و عضو هیئت مدیره اتحادیه، دکتر اسمعیل ثنایی نایب رییس هیئت مدیره اتحادیه، دکتر محمد مقیم نژاد عضو هیئت مدیره اتحادیه، مهندس صابر فیضی عضو هیئت مدیره اتحادیه، خانم مهندس پریسا حصاری و مهندس مجید ذوقی بازرسین اتحادیه حضور داشتند.
گفتنی است، پارک علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی موثر درامر توسعه فناوری و به تبع آن، توسعه اقتصاد دانش پایه واشتغال‌زایی تخصصی مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان واقع شده است. پارک فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات با تکیه بر ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محیط‌ مناسبی برای استقرار و حضور حرفه‌ای شرکت‌های فناوری  نوپا، کوچک و متوسط، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع، موسسات پژوهشی و شرکت‌های انشعابی و زایشی و دانش بنیان اعضای هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در تعامل سازنده با یکدیگر و با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) و دانشگاه‌ها به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند.
هدف نهائی این پارک، ایجاد واحدهای فناوری و تسهیل فرآیند جذب، ارتقا و انتشار آن است؛ به نحوی که تمامی یا بخش‌های عمده‌ای از فعالیت‌های منتهی به محصولات فناوری و بحث‌های تجاری سازی دراین پارک به صورت حرفه‌ای قابل انجام باشد. اصلی‌ترین ماموریت پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمک به شرکت‌ها برای ورود به زنجیره تامین و اتصال آ‌نها به بازار‌های محلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.
همچنین شایان ذکر است که در مجموعه اتحادیه بیش از 150 اپراتور ، شرکت های EMC ، شرکت های GC ،  شرکت های حوزه EPC ، تولید کنندگان محصولات فناورانه وجود دارد که هم افزایی پارک و اتحادیه میتواند نقش مهمی را در تحقق جهش تولید و خودکفایی درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم سازد .
از جمله مأموریت های اتحادیه عبارت است از: صادرات و ورود به بازارهای جهانی، شناسایی و کوشش جهت حل مسائل صنفی شرکت هااز جمله مسائل بیمه و مالیات، همکاری جهت برندینگ  شرکت ها ی عضو، مشاوره حقوق و مالی ، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی ، در اختیار گذاشتن پاویون اتحادیه جهت تبلیغات اعضا، شناسایی خدمات قابل ارائه به اعضا به صورت گروهی و عرضه خدمات به اعضا، تعامل با شرکت‌های دولتی و وزارتخانه و سایر نهادها و سازمان ها مطابق اساسنامه اتحادیه، حضور فعال در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی، تدوین فهرست بهای خدمات و استانداردسازی در زمینه های گوناگون در حوزهICT، برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی جهت به روزرسانی دانش فنی اعضای اتحادیه، تشکیل کارگروه های تخصصی، مشارکت فعال در جلسات مرتبط با کمیسیون های تخصصی مجلس و وزارتخانه ها و اتاق بازرگانی یا سایر مراجع تصمیم گیری جهت تصویب و اصلاح یا اجرای صحیح قوانین مربوطه، تشکیل هیئت تخصصی حل اختلاف در صنعتICT، ارزیابی و رتبه بندی اعضای اتحادیه و فراهم کردن فهرست بهای خدمات فنی و مهندسی در حوزه ICT

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-02 21:03

افزودن دیدگاه جدید