کد مطلب: 

247370
ضرورت نوسازی نظام مالیاتی کشور؛

یک نماینده مجلس: طرح مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند مانع بزرگی برای فعالیت‌‎های سوداگرایانه باشد/ با تحقق این مهم، انگیزه مالی دلالان برای سوداگری در بازارهایی همچون مسکن از بین خواهد رفت

نماینده مجلس یازدهم گفت: در سال های اخیر شاهد بروز تلاطم در بازارهای اقتصادی از جمله مسکن، طلا، ارز و خودرو بوده ایم که علت اصلی آن فعالیت دلالان و سوداگران در این حوزه بوده است؛ حال ایجاد مالیات بر عایدی سرمایه می توان مانع بزرگی برای فعالیت های سوداگرایانه باشد.
یک نماینده مجلس: طرح مالیات بر عایدی سرمایه می‌تواند مانع بزرگی برای فعالیت‌‎های سوداگرایانه باشد/ با تحقق این مهم، انگیزه مالی دلالان برای سوداگری در بازارهایی همچون مسکن از بین خواهد رفت

محسن فتحی با اشاره به ضرورت نوسازی نظام مالیاتی کشور برای تحقق بسته اقتصاد مردمی، گفت: در شرایط کنونی مجلس یازدهم به دنبال ایجاد بسته اقتصاد مردمی است تا از این طریق تحول اقتصادی به نفع مردم صورت گیرد، یکی از محورهای اصلی بسته اقتصادی، نوسازی نظام مالیاتی کشور است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: مهم ترین مولفه در نوسازی نظام مالیاتی کشور، تقویت بخش تولید است، در شرایط کنونی تولیدکنندگان به دلیل سیاست های مالیاتی دچار مشکلاتی هستند، این در حالی است که بخش های غیرتولیدی آزادانه مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: در شرایط کنونی برای تقویت بخش های تولیدی، باید نسبت به پرهزینه کردن فعالیت های رقبای تولید اقدام کرد، متأسفانه فعالیت دلالان و سوداگران موجب شده که فضا برای فعالیت تولیدکنندگان محدود شود.

فتحی، اخذ مالیات از خانه های خالی را یکی از نتایج نوسازی نظام مالیاتی کشور برشمرد و افزود: با تحقق این مسئله، ضمن مدیریت بازار مسکن، درآمدهای جدید پایه مالیاتی اضافه خواهد شد. در هر صورت باید وضعیت بازار مسکن مورد رسیدگی قرار بگیرد؛ چرا که در حال حاضر بخش قابل توجهی از درآمد خانوار صرف اجاره بها یا اقساط خرید مسکن می شود.

وی گفت: در سال های اخیر شاهد بروز تلاطم در بازارهای اقتصادی از جمله مسکن، طلا، ارز و خودرو بوده ایم که علت اصلی آن فعالیت دلالان و سوداگران در این حوزه بوده است؛ حال ایجاد مالیات بر عایدی سرمایه می توان مانع بزرگی برای فعالیت های سوداگرایانه باشد.

فتحی ادامه داد: با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه، دلالان انگیزه مالی کافی برای سوداگری و کسب سود نخواهند داشت، زیرا به ازای دلالی بیشتر باید مالیات پرداخت کنند.

پایان پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-02 01:08

افزودن دیدگاه جدید