کد مطلب: 

247347

ثبت‌نام دستگاه‌های قاچاق استخراج رمز ارز از 25 مرداد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: براساس مصوبه هیات دولت برای رفع مشکلات فعالان رمز ارز، به‌مدت یک‌ماه فرصت داده می‌شود که دستگاه‌های ماینر که از مبادی رسمی وارد نشده و قاچاق محسوب می‌شوند را به‌صورت خوداظهاری اعلام نمایند.
ثبت‌نام دستگاه‌های قاچاق استخراج رمز ارز از 25 مرداد ماه

به گزارش سیتنا، سعید زرندی در سومین جلسه کمیته نظارت بر فعالیت استخراج رمزارز که باحضور دکتر آقامحمدی رئیس دفتر بررسی اقتصادی مقام معظم رهبری و نماینده سایر دستگاه‌های مرتبط برگزارشد، گفت: به‌دلیل اینکه درگذشته فرآیند استخراج رمزارزها قانونی نبود تعدادی دستگاه به‌صورت قاچاق وارد شده و درحال حاضر مشکلاتی برای فعالان این صنعت به‌وجود آورده است. لذا با مساعدت هیأت محترم وزیران، این مشکل مرتفع می‌شود.

وی افزود: از 25 مرداد در سامانه بهین‌یاب امکان ثبت دستگاه‌ها به‌مدت یک‌ماه فراهم می‌شود و این امکان وجودخواهد داشت که با پرداخت حقوق و عوارض دولتی، فعالیت آنها قانونی شود و از آن پس دستگاه‌هایی که از مبادی غیررسمی وارد کشور شده و در این سامانه ثبت نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تعداد 624 جوازتأسیس برای استخراج رمزارز صادرشده و 15 واحد در مرحله درخواست صدور پروانه بهره‌برداری هستند که 2 واحد از این تعداد، پروانه‌بهره‌برداری دریافت کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح خوداظهاری تعداد واحدهای دارای پروانه افزایش یابد.

زرندی همچنین تأکید کرد: مدل‌سازی برای استفاده از رمزارزها در واردات کالا را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم در شرایط کمبود ارز، رابطه بین واردات با استفاده از رمزارزها را مهیا کنیم، برای کشور سودمند خواهد بود.

زرندی گفت: دردنیا، نقش رمزارزها در تجارت خارجی پررنگ است و براساس برخی آمارها ارزش بازارکل‌رمزارزها در دنیا حدود 300 میلیارد دلار برآورد می‌شود، لذا باید ما هم دراین زمینه فعالانه عمل کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-01 12:00

افزودن دیدگاه جدید