کد مطلب: 

247323

دفاع مدیران ابرشرکت‌های فن‌آوری آمریکا در پاسخ به اتهام حذف رقبا از بازار

جف بزوس، تیم کوک، مارک زاکربرگ و ساندار پیچای در یک جلسه ویدئویی به پرسش‌های نمایندگان کنگره آمریکا پاسخ دادند. هدف از این جلسه روشنگری در مورد روش‌های حذف رقبای کوچک این شرکت‌ها در بازار دیجیتال بود.
دفاع مدیران ابرشرکت‌های فن‌آوری آمریکا در پاسخ به اتهام حذف رقبا از بازار

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، جلسه پرسش‌و‌پاسخ نمایندگان کنگره آمریکا با مدیران شرکت‌های بزرگ فن‌آوری این کشور که به دلیل پاندمی کرونا به صورت ویدئوی برگزار شد، حدود پنج ساعت طول کشید.

نمایندگان کنگره آمریکا خواستار توضیح جف بزوس مدیر آمازون، تیم کوک مدیر اپل، مارک زاکربرگ مدیر فیس‌بوک و ساندار پیچای مدیر گوگول در مورد روش‌های رقابتی آنها بود.

کمیسیون فرعی "رقابت و حقوق تجاری" کنگره در مورد  اثربخشی قوانین ضدانحصار برای بازار جدید دیجیتال و اتهام مطرح شده علیه غول‌های فن‌آوری تحقیق می‌کند. منتقدان این ابرشرکت‌ها می‌گویند آنها مانع کارآفرینی می‌شوند و نرخ محصولات را تعیین می‌کنند.

مدیران این چهار شرکت اما در جلسه پرسش و پاسخ با نمایندگان تلاش کردند چهره‌ای فروتن و مردمی از خود نشان دهند. آن‌ها پیشتر هم بر "نقش مثبت خود در شکوفایی اقتصاد آمریکا و پیشرفت کسب‌و‌کارهای کوچک" تاکید کرده بودند.

مدیر آمازون در جلسه پرسش‌و‌پاسخ کنگره حتی شرح داد مادرش چطور او را بدون پدر بزرگ کرده است. مدیر گوگل هم از دوران کودکی خود و اینکه چطور در هند بدون کامپیوتر بزرگ شده تعریف کرد. مارک زاکربرگ هم تأکید کرد که او کار خود را از صفر شروع کرده و یک غول فن‌آوری ساخته است.

زاکربرگ بیش از دیگران طرف صحبت نمایندگان بود. نمایندگان کنگره او را به ترساندن رقبا و بعد خرید آنها متهم کردند. اشاره آنها به تصمیم فیسبوک در سال ۲۰۱۲ برای خرید شبکه اینستاگرام بود.

جری نادلر رئیس کمیته تحقیق از مدیر فیسبوک پرسید: «به قول خودتان آیا اینستاگرام را برای از میدان به در کردن یک رقیب نخریدید؟» زاکربرگ در پاسخ گفت: «آن‌زمان، کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که اینستاگرام به محبوبیت امروز برسد.»

مدیرعامل آمازون جف بزوس هم چندبار مورد پرسش‌ قرار گرفت. از او پرسیده شد که آیا شرکت او داده‌های خرده‌فروشان روی سایت‌های فروش اینترنتی را ارزیابی ‌می‌کند تا بتواند پیشنهاد بهتری به آنها برای عرضه محصولاتشان در سایت آمازون بدهد؟

رئیس آمازون گفت که نمی‌تواند تضمین کند چنین چیزی رخ نداده است. او هنگام پاسخ به بعضی از پرسش‌ها به لکنت زبان می‌افتاد و چندین بار ‌گفت که نمی‌تواند به خاطر آورد.

به مدیرعامل گوگل هم چند بار گفته شد که موتور جستجوی گوگل در مورد برخی شرکت‌ها تبعیض قائل می‌شود، به ویژه وقتی محصولات آنها از نظر رقابتی با گوگل، بهتر به نظر رسند.

در این جلسه پرسش‌و پاسخ تیم کوک، رئیس اپل بهتر از دیگران ظاهر شد. پرسش‌هایی که از او پرسیده شد اغلب درباره این بود که آیا اپل برای ارائه ‌اپ‌های طراحی شده توسط رقبا درپرتال دانلود خود تبعیض قائل می‌‌شود و به عنوان مثال از طراحان آنها کمیسیون‌های بالا طلب می‌کند؟ او برای اغلب پرسش‌ها پاسخی آماده داشت و البته در چند مورد هم تأکید کرد که پاسخ خود را بعد از جلسه به کمیته تحقیق ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-31 12:55

افزودن دیدگاه جدید