کد مطلب: 

247322
در پی مقابله‌ی موفق چین با فراگیری کرونا و لغو سریع‌تر محدودیت‌ها؛

هواوی برای اولین بار در صدر فروشنده‌های تلفن‌های هوشمند قرار گرفت/ هواوی در تلاش‌ است تا مجددا بتواند به بازار غرب بازگردد

برآوردها نشان می‌دهد شرکت چینی هواوی برای اولین‌بار به بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شده است. شرکت هواوی با فروش ۵۵.۸ میلیون گوشی هوشمند در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی توانسته است از شرکت سامسونگ پیشی بگیرد. سامسونگ در این مدت ۵۳.۷ میلیون گوشی هوشمند فروخته است.
هواوی برای اولین بار در صدر فروشنده‌های تلفن‌های هوشمند قرار گرفت/ هواوی در تلاش‌ است تا مجددا بتواند به بازار غرب بازگردد

به گزارش سیتنا به نقل از بی.بی.سی، شرکت تحلیلی کانالیس (Canalys) که این گزارش را منتشر کرده، فروش هواوی را "قابل توجه" خوانده است.

این که چین سریع‌تر از دیگر کشورها توانست محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا را لغو کند، به عنوان یکی از دلایل فروش بالای شرکت چینی هواوی نام برده می‌شود. هواوی همچنین در تلاش‌ است تا مجددا بتواند به بازار غرب بازگردد.

در حال حاضر گوگل محدودیت‌هایی در استفاده هواوی از سیستم عامل اندروید اعمال کرده است و این موضوع سبب شده هواوی امکان دسترسی به بعضی اپلیکیشن‌‍‌ها را از دست بدهد. این محدودیت پس از آن ایجاد شد که دولت آمریکا هواوی را به فهرست شرکت‌هایی افزود که شرکت ‌های آمریکایی امکان تجارت با آنها را ندارند.

تسلط فعلی هواوی بر بازار در واقع مدیون فروش چشمگیر این شرکت در داخل خود چین است.

بنابر گزارش شرکت تحلیلی کانالیس، فروش محصولات هواوی در بازارهای جهانی ۲۷ درصد کاهش داشته است اما این شرکت در حال حاضر ۷۰ درصد بازار داخلی گوشی‌های هوشمند در چین را در اختیار دارد.

بن استنتون تحلیلگر شرکت کانالیس می‌گوید که یک سال پیش به سختی می‌شد پیش‌بینی کرد که هواوی به چنین نتیجه "چشمگیری" دست یابد.

شرکت کانالیس درباره تغییر رتبه‌بندی فروش گوشی‌های هوشمند می‌گوید فروش سامسونگ به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا ۳۰ درصد کاهش یافت. این در حالی است که چین توانست زودتر بر ویروس کرونا چیره شود و محدودیت‌ها را لغو کند.

بن استنتون می‌گوید که اگر ویروس کرونا شیوع پیدا نکرده بود، احتمالا چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات مخابراتی جهان است و اخیرا با مخالفت برخی دولت‌های خارجی رو به رو است. آنها می گویند ظن آن می‌رود که فناوری‌های این شرکت برای جاسوسی استفاده شود.

هواوی برای مقابله با تحریم ها، فروشگاه مجازی برای اپلیکیشین‌های خود راه‌اندازی کرده که حدود ۸۱ هزار اپلیکیشن و ۷۱ میلیون کاربر اروپایی دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-31 12:29

افزودن دیدگاه جدید