کد مطلب: 

247297

دستگیری فروشنده اسکناس جعلی در فضای مجازی توسط فتا پایتخت

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری جاعل و فروشنده اسکناس های تقلبی در فضای مجازی خبر داد.
دستگیری فروشنده اسکناس جعلی در فضای مجازی توسط فتا پایتخت

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ گودرزی در تشریح این خبر گفت: طی رصدهای صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی ،کارشناسان پلیس فتا صفحه اینستاگرامی را مشاهده کردند که صراحتا تبلیغ فروش اسکناس جعلی می کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به حساسیت موضوع ، ضمن انجام اقدامات فنی و مهندسی و بررسی تخصصی بر روی صفحه مورد نظر ، هویت گرداننده آن برای کارآگاهان مشخص شد و طی هماهنگی با مراجع قضایی متهم به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: پس ازبررسی های انجام شده ، گرداننده صفحه اینستاگرامی در اظهاراتش عنوان کرد اسکناس های جعلی را از یک واسط که تبعه یکی از کشورهای خارجی بود خریداری کرده است که این تبعه نیز دستگیر شد و اقرار کرد پس از چندین بار سفر به یکی از استان های غربی کشور با شخصی آشنا شدم که در کار تولید اسکناس های جعلی بود و به طمع کسب درآمد دست به انجام این کار زدم.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: هماهنگی لازم با پلیس استان مورد نظر جهت دستگیری این فرد نیز صورت پذیرفت ودر بررسی های به عمل آمده مشخص شد این اشخاص به تازگی اقدامات خود را آغاز کرده بودند و بلافاصله پس از فعالیت دستگیر شدند و تا کنون از منزل متهم تعداد 134 برگ اسکناس 50 هزار تومانی جعلی کشف شده است، همچنین پرونده با مستندات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مجرمان سایبری تصور نکنند اقدامات خلاف قانون آنها بدون مجازات باقی خواهد ماند و فعالیت آنها همواره در رصد کارشناسان پلیس فتا قرار دارد .

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از مردم خواست، چنانچه موارد خلاف قانون را مشاهده کردند موضوع را از طریق مرکز فوریت های سایبری به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند تا برخورد لازم و قانونی صورت پذیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-30 09:42

افزودن دیدگاه جدید