کد مطلب: 

247239

اپلیکیشن «همراه بام» جدید؛ نویدبخش ظهور کاربردهای عملی هوش مصنوعی و رضایتمندی بیشتر مشتریان بانکی

نسل جدید و هوشمند اپلیکیشن همراه بام ملی با هدف بهبود تجربه کاربری با بهره‌مندی از فناوری‌های حوزه داده‌های کلان و بهبود محصول مبتنی بر تحلیل الگوی رفتاری طراحی و عرضه شده است.
اپلیکیشن «همراه بام» جدید؛ نویدبخش ظهور کاربردهای عملی هوش مصنوعی و رضایتمندی بیشتر مشتریان بانکی

به گزارش خبرنگار سیتنا، بر اساس جدیدترین گزارش APP Annie، تعامل کاربران اپلیکیشن‌های بانکی در حال افزایش است؛ چرا که کاربران بعضی بازارها روزانه تا 10 بار یا بیشتر از اپلیکیشن‌های امور بانکی و مالی استفاده می‌کنند. در بخش دیگری از این گزارش آمده است که اپلیکیشن‌های پرداخت و مالی از پرتگاه خطرناک خود عبور کرده‌اند تا وارد مرحله تازه‌ای از پیشرفت شوند.

طی سال‌های اخیر عموم بانک‌های دولتی و خصوصی کشور، اپلیکیشن همراه بانک را برای مشتریانشان طراحی و ارائه کرده‌اند و بسیاری از خدمات‌شان را از این طریق به مشتریان خود ارائه می‌دهند. بانک ملی ایران هم به عنوان یکی از پر سابقه ترین و قدیمی ترین بانک های ایرانی اپلیکیشن موبایل «همراه بام ملی» را وسیله ای برای ارائه‌ی این خدمات قرار داده است و در این بین، تمهیدات امنیتی هم در این اپلیکیشن بانکی مورد توجه ویژه قرار گرفته است تا مشتریان با آسودگی خیال نسبت به دریافت خدمات بانکی اقدام کنند.

همراه بام از سال 1395 در اپ استورهای معتبر داخلی حضور داشته و به ارائه‌ی مجموعه‌ی کاملی از خدمات بانکی نظیر نمایش حساب، صورتحساب، انتقال پول درون بانکی و بین‌بانکی، کارت به کارت، پرداخت قبض، پرداخت اقساط تسهیلات و ... پرداخته است.

در اوایل سال جاری و همزمان با شیوع ویروس کرونا و توجه ویژه‌ی مردم به خدمات بانکداری الکترونیک، اپلیکیشن همراه بام جدید هم با تکیه بر طراحی کاربر محور و بهره جستن از نظرات کاربران، ضمن شناسایی سلایق و انتظارت کاربران، مطابق با استاندارهای روز دنیا در حوزه طراحی، پیاده سازی و روانه بازار شد.

در این اپلیکیشن، ویژگیهایی نظیر بهبود تجربه کاربری، کارایی و ساده سازی فرآیندهای بانکی مد نظر قرار گرفته اند.

به گفته‌ی مدیر ارشد پروژه‌های بانکداری نوین شرکت داده‌ورزی سداد، نسل جدید و هوشمند اپلیکیشن همراه بام ملی با هدف بهبود تجربه کاربری با بهره‌مندی از فناوری‌های حوزه داده‌های کلان و بهبود محصول مبتنی بر تحلیل الگوی رفتاری طراحی و عرضه شده است.

ناهید مهرابی اظهار داشت: طراحی این محصول بر پایه مراحل فرآیند تفکر طراحی (Design Thinking) نظیر درک همدلانه مسائل و نیازهای مشتری، تعریف مسائل، ایده پردازی، مدل‌سازی نمونه اولیه و آزمایش محصول صورت گرفته است.

وی یادآور شد: آزمون کاربردپذیری این محصول با حضور طیف متنوعی از کاربران مبتدی تا خبره و با نظارت کارشناسان شناخته‌شده در این حوزه انجام‌ گرفته است. طبق ارزیابی تست‌های انجام‌شده، میزان رضایتمندی کاربران از این محصول 94 درصد است.

مهرابی افزود: رویکرد اصلی در تولید این نسل از اپلیکیشن همراه بام بهبود تجربه کاربری، پیاده‌سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی، بهبود عملکرد (Performance)، تسهیل انجام فرآیندهای بانکی و ارتقای امنیت بوده است.

مهرابی با اشاره به قابلیت‌های برجسته نسل جدید اپلیکیشن همراه بام ملی تاکید کرد: امکان ارتباط تصویری با کارشناسان بانکی، خدمات پرکاربرد و شخصی‌سازی منوها، نمایش هوشمند مخاطبین پرتکرار و شخصی‌سازی مخاطبین، کلیدهای میانبر جهت دسترسی سریع به خدمات پرکاربرد، جستجوی پیشرفته، امنیت هوشمند، استفاده از فرامین صوتی، استفاده از متدهای پردازش تصویر برای اسکن کارت‌های بانکی، پوسته روشن و تاریک (خوانایی بیشتر در محیط‌های تاریک و کاهش مصرف باطری) ، برداشت مستقیم و ارائه پیشنهادات هوشمند به کاربر بر مبنای تحلیل رفتار از امکانات جدید این اپلیکیشن است.

مهرابی تاکید کرد: انتشار همراه بام جدید، نویدبخش ظهور کاربردهای عملی هوش مصنوعی و رضایتمندی بیشتر مشتریان بانکی کشور است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-29 08:40

افزودن دیدگاه جدید