کد مطلب: 

247203
مدیرعامل ایرانسل در مراسم نخستین بازدید رسانه‌ای از سایت 5G در پاسخ به سیتنا:

در کوتاه مدت استفاده از مودم‌های تولید داخل راهگشاتر از گوشی‌های 5G است/ در گذر زمان گوشی‌های 5G با قیمتی پایین‌تر و دسترسی بیشتری برای مشترکان تولید می‌شوند

مدیرعامل ایرانسل، گفت: به نظر می‌رسد تمرکزی که بر روی مودم‌های تولید داخل کرده‌ایم در کوتاه مدت راهگشاتر است و مردم می‌توانند از مودم‌های خانگی استفاده کنند.
در کوتاه مدت استفاده از مودم‌های تولید داخل راهگشاتر از گوشی‌های 5G است/ در گذر زمان گوشی‌های 5G با قیمتی پایین‌تر و دسترسی بیشتری برای مشترکان تولید می‌شوند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر بیژن عباسی آرند، در مراسم نخستین بازدید رسانه‌ای از سایت 5G واقع در ساختمان مرکزی ایرانسل، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر قیمت بالای تلفن‌های همراهی که نسل پنجم تلفن همراه را پوشش می‌دهند و اقدامات اپراتورها برای استفاده مشترکان از گوشی‌هایی با قیمت مناسب، گفت: تجربه‌ی تولید گوشی در کشور تجربه‌ی خاصی است. به نظر می‌رسد تمرکزی که بر روی مودم‌های تولید داخل کرده‌ایم در کوتاه مدت راهگشاتر است و مردم می‌توانند از مودم‌های خانگی استفاده کنند.

مدیرعامل ایرانسل، خاطرنشان کرد: در گذر زمان نیز گوشی‌های 5G نیز با قیمتی پایین‌تر تولید می‌شوند و دسترسی بیشتری برای مشترکان خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما صرفا به دنبال آوردن فناوری جدید به کشور نیستیم بلکه می‌خواهیم با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، فناوری‌های جدید را بومی کنیم.

عباسی آرند گفت: اکنون یکی از شرکت‌های دانش بنیان، بومی‌سازی مودم‌های نسل پنج را آغاز کرده‌ است. اینترنت نسل پنج از جمله تکنولوژی‌هایی است که باعث رشد اینترنت اشیاء می‌شود و باید بومی شود.

به گفته‌ی دکتر سعید عسکری، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات سازمانی ایرانسل، چندین گوشی که امروز توسط ایرانسل مورد تست شبکه‌ی 5G قرار گرفت از بازار ایران خریداری شده است.

گفتنی است؛ بازدید نخستین گروه از خبرنگاران حوزه ICT از سایت 5G و تست سرعت نسل پنجم تلفن همراه ایرانسل صبح امروز سه شنبه انجام شد.

در این مراسم که تست سرعت 5G ایرانسل انجام شد، سرعت دانلود ۱.۵ گیگابیت در ثانیه، سرعت آپلود بالای ۱۰۰ مگابیت در ثانیه و ضریب تاخیر حدود ۶ میلی ثانیه تایید شد.

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: حسین شهلایی

انتهای پیام

برای مشاهده‌ی گزارش تصویری سیتنا از این مراسم اینجا کلیک کنید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-28 13:22

افزودن دیدگاه جدید