کد مطلب: 

247182

طی یک سال و نیم اخیر، ۷۰ درصد لوازم خانگی به دست مصرف کننده نرسیده است

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد لوازم خانگی داخلی و وارداتی در یک سال و نیم گذشته به دست مصرف کننده نرسیده و نصب نشده است.
طی یک سال و نیم اخیر، ۷۰ درصد لوازم خانگی به دست مصرف کننده نرسیده است

به گزارش سیتنا، سیدیاسر رایگانی گفت: براساس آماری که از گمرک و همچنین کارخانه‌های تولید داخل در یک سال و نیم گذشته دریافت کردیم ۶۰ تا ۷۰ درصد لوازم خانگی در این مدت هیچ خدمات گارانتی دریافت نکرده و نصب نشده اند و این نشان می‌دهد این لوازم خانگی با این حجم در بازار به دست مصرف کننده اصلی نرسیده است.

وی گفت: نمی‌توانیم بپذیریم که این حجم لوازم خانگی را مصرف کننده خریداری کرده، اما نیازی به نصب و استفاده نداشته است.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: این وضع، نظارت هر چه بیشتر سازمان‌های متولی را می‌طلبد تا کالا به دست مصرف کننده اصلی برسد.

رایگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این میزان لوازم خانگی احتکار شده یا بین دلالان دست به دست شده است؟ گفت: استنباط ما اختفا به قصد گرانفروشی است.

وی گفت: اخیراً کالایی را فردی در دوبی ۱۱ میلیون تومان خریداری کرده بود و همان کالا با احتساب هزینه واردات و حمل و نقل باید حدود ۱۶ میلیون تومان در داخل توزیع شود که این کالا در بازار عمده فروشی ۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: این در حالی است که در این ماه‌ها لوازم خانگی به صورت غیر قانونی وارد می‌شود و قطعاً هزینه گمرکات هم در قیمت نهایی لحاظ نمی‌شود.

رایگانی گفت: در بحث رصد کالا‌های تولیدی داخل به شفافیت لازم در بحث توزیع نرسیده ایم و در شرایطی که منابع و ارز و سرمایه کشور خارج می‌شود، اما در چرخه توزیع با اشکال مواجه ایم و تا زمانی که شفافیت توزیع ایجاد نشود، این مشکلات را خواهیم داشت.

وی افزود: کالا از زمان واردات، تولید و توزیع باید رهگیری شود و این تدابیر در شرایطی که با تحریم‌های ظالمانه مواجه هستیم، اگر لحاظ شود بخش زیادی از التهابات بازار مدیریت خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-28 00:29

افزودن دیدگاه جدید