کد مطلب: 

247162
وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح مرکز اقتصاد هوشمند:

کرونا فرصتی مطلوب برای سرعت بخشی در اجرای اقتصاد هوشمند بود/ باید احراز هویت همه‌ی افراد در بازار سرمایه به‌صورت الکترونیکی انجام شود

وزیر اقتصاد اظهار داشت: هر چند احراز هویت الکترونیکی فعلا برای مشمولان سهام عدالت است اما به تمام موضوعات در بازار سرمایه تعمیم داده می‌شود و احراز هویت الکترونیکی برای همه افراد باید انجام شود.
کرونا فرصتی مطلوب برای سرعت بخشی در اجرای اقتصاد هوشمند بود/ احراز هویت همه‌ی افراد در بازار سرمایه به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود

به گزارش سیتنا، فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبار دیجیتال با بیان اینکه اقتصاد هوشمند را طراحی کرده‌ایم، گفت: از آنجایی که بستر تشکیلاتی این سازوکار را در وزارت اقتصاد نمی‌دیدم، تصمیم گرفتیم مرکز اقتصاد هوشمند را در این مجموعه راه‌اندازی کنیم که دیگر موضوع تشکیلات درون دستگاهی مطرح نیست بلکه کارکرد آن در کل اقتصاد در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اینجا یک سری از اقدامات درون دستگاهی مطرح می‌شود اما به طور کلی بحث اقتصاد را دنبال می‌کنیم و گمرک هوشمند، بانکداری هوشمند، بورس هوشمند، خزانه‌داری و ... هسته‌هایی هستند که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و زمینه ساز اقتصاد هوشمند می‌شوند.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: می‌دانستیم که این ایده تا تصمیم و اجرا زمان‌بر است اما خوشبختانه تاکنون خوب پیشرفته است و ورود بسیار جدی در حوزه‌های مختف برای راه‌اندازی اقتصاد هوشمند داشته‌ایم.

دژپسند با بیان اینکه کرونا یک فرصت بسیار مناسب برای سرعت بخشی در اجرای اقتصاد هوشمند بود اظهار داشت: یکی از مهمترین مزایای اقتصاد هوشمند کاهش سفرهای پردردسر در کلانشهرها است به طوری که در این موضوع فقط 158 هزار بنگاه از شعب بانک ملی آزاد می‌شود بنابراین بسیاری از این ترددها در سطح شهر حذف خواهند شد و زمان کمیاب مردم پس انداز می‌شود.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه پایدار هستیم و استفاده بهینه از تمام منابع را در صدر سیاست‌های خود قرار می‌دهیم، گفت: اقتصاد هوشمند باعث می‌شود در تکثیر کاغذ به شدت صرفه‌جویی شود و اجرای خوب آن منجر به مدیریت اشتغال خواهد شد که این به معنای حذف برخی از مشاغل نیست بلکه مشاغل پست حذف می‌شود و انسان از نیروهای یدی رها و به نیروهای مغزی می‌رسد و در مقام طراح راهبر و عامل تولید مقرا می‌گیرد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز این اقدام برای بانک ملی و اعتبارات کرونایی انجام می‌شود اما قابل تعمیم به تمام سیستم بانکی و همه امورات است، گفت: باید بدون مراجعه حضوری تمام این اقدامات را در سیستم بانکی انجام داد که البته تجربه آن را در قبلا در بازار سرمایه داشتیم و احراز هویت الکترونیکی را به اجرا رساندیم.

دژپسند ادامه داد: هر چند احراز هویت الکترونیکی فعلا برای مشمولان سهام عدالت است اما به تمام موضوعات در بازار سرمایه تعمیم داده می‌شود و احراز هویت الکترونیکی برای همه افراد باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا شاهد اعتراضات مردمی به صف‌های طولانی در پیشخوان‌ها و کارگزاری‌ها بودیم که نگرانی از تراکم و ازدحام مردم در این صف‌ها بسیار بیشتر از جلسه‌ای است که امروز با این ازدحام در وزارت اقتصاد برگزار شده است. بنابراین با الکترونیکی شدن تمام این اقدامات دیگر بنگاه و فعال اقتصادی نگران ترافیک و شیوع ویروس کرونا برای مراجعات حضوری نیست.

دژپسند گفت: یادمان نرفته که کارکنان سیستم بانکی به دلیل اینکه ناچار بودند ارتباط رو در رو با مردم داشته باشند در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفتند و متاسفانه حدود صد نفر از کارکنان سیستم بانکی را از دست دادیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-27 16:40

افزودن دیدگاه جدید