کد مطلب: 

247138

کلاهبرداری با عنوان دریافت وام در سایت دیوار

رئیس پلیس فتا ویژه‌شرق ‌استان تهران از شناسایی فردی که اقدام به درج آگهی کذب و پرداخت وام در سایت دیوار کرده بود، خبر داد.
کلاهبرداری با عنوان دریافت وام در سایت دیوار

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ رضا ملوکی، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا با ارائه مرجوعه قضایی، بیان داشت در سایت دیوار آگهی با عنوان دریافت وام بانکی مشاهده کردم با توجه به نیاز و مشکلات مالی با شماره درج شده در آگهی تماس گرفتم و پس از واریز مبلغ یاد شده فرد آگهی دهنده با خاموش کردن خط خود دیگر پاسخگو نبود، در این خصوص موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. 

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی ارائه وام بانکی و تسهیلات آزاد را مشاهده می کند و مدارک هویتی خود را به همراه مبلغ سی میلیون ریال به حساب متهم ارسال و واریز کرده است. 

وی ادامه داد : با انجام تحقیقات بیشتر و اقدامات فنی توسط کارشناسان این پلیس متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس دعوت شد.

این مقام مسئول گفت: متهم پرونده با ارائه دلایل و مستندات متقن و غیر قابل انکار موجود در پرونده به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن معرفی هم دستانش اظهار داشت حدود یک ماه از درج آگهی در سایت دیوار می گذرد؛ در پایان آگهی از سایت حذف و پرونده به همراه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی انقلاب انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و به تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی توجه نداشته باشند و در صورت مواجهه با هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش خدمات الکتورنیکی قسمت ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-27 10:37

افزودن دیدگاه جدید