کد مطلب: 

246734

موافقت نمایندگان مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه‌ی «جهش تولید»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی موافقت کردند.
موافقت نمایندگان مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه‌ی «جهش تولید»

به گزارش سیتنا، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و از طراحان طرح تشکیل این کمیسیون گفت: اگر امروز مشکل ارز، اشتغال یا بی‌توجهی به تولیدات داخلی وجود دارد به این دلیل است که فضای کسب وکار ما فراهم نیست. زیرا اگر تولید داخلی انجام شود،‌ وابستگی به نفت و تک محصولی بودن از بین می‌رود و سبب می شود دولت به دنبال ایجاد نقدینگی باشد که این سبب کاهش ارزش پول ملی می‌شود.

وی افزود:‌ پیش از این در مجالس هشتم، نهم و دهم کمیسیون ویژه شکل گرفت تا بتواند رفع مغایرت‌های قانونی را انجام دهد. بر همین اساس در شرایط فعلی به دلیل مشکلات جدی، نیاز است در کنار کمیسیون‌های اصلی مجلس، کمیسیون ویژه جهش تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های اصل ۴۴ شکل بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با تاکید بر اینکه کمیسیون ویژه می‌تواند در سه محور کمک کننده دیکر کمیسیون‌ها باشد، افزود: چهار قانون کلیدی در کشور وجود دارد، قانون سیاست‌های اصل ۴۴ برای بهبود فضای کسب و کار، قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار،‌ قانون حداکثر ساخت داخلی و قانون رفع موانع تولید که در نتیجه تلاش‌های نمایندگان در مجالس قبل برای حمایت از تولید ایجاد شده است.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه اجرایی شدن این ۴ قانون نیاز به پیگیری مستمر دارد، گفت:‌ کمیسیون‌های اقتصادی، صنعت معدن و تجارت و کمیسیون برنامه و بودجه می‌توانند در این راستا کمک کننده باشند.
وی با تاکید براینکه کمیسیون ویژه جهش تولید نه تنها مزاحمتی ندارد بلکه به سایرکمیسیون‌ها کمک کننده است،‌ افزود: مشکلات و معضلاتی که این روزها وجود دارد نتیجه سوء مدیریت‌ها است و وقت گذاشتن ۲ یا ۳ کمیسیون این مشکلات را حل نمی‌کند و لازم است کمیسیون ویژه در این باره ورود پیدا کند.
قادری با اشاره به مباحث نظارتی که وجود دارد،‌ دراین باره توضیح داد: اینکه در فضای کسب و کار در بین ۱۹۷ کشور جهان رتبه ۱۲۷ را داریم برای کشوری که داعیه جذب سرمایه گذاری دارد،‌ رتبه خوبی نیست و نیاز است فضای کسب و کار پایش شود. زیرا رتبه کشور که در مقطعی ۱۵۱ بود که پس از اطلاعات درستی که به مجامع بین المللی ارسال شد،‌ رتبه کشور در مجلس دهم با پیگیری‌هایی کمیسیون ویژه در تولید به ۱۱۷ رسید.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه گزارش‌های کمیسیون ویژه تولید در دوره‌های گذشته همیشه مورد استناد قرار داشته است، افزود: در این دوره نیز می‌تواند این اتفاق رخ داده تا پایش ۴ قانون ذکر شده به بهترین شکلی اجرایی شود.
محسن زنگنه نماینده تربیت حیدریه و محولات در ادامه درباره لزوم تشکیل این کمیسیون گفت: اگر قرار نمایندگان کمک به تولید و معیشت مردم است، کمیسیون ویژه تولید یکی از همان مواردی است که نمایندگان برای همان دغدغه‌هایی که دارند می تواند به نتیجه برسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-19 11:51

افزودن دیدگاه جدید