کد مطلب: 

246725
وزیر دادگستری آمریکا:

شرکت‌های فن‌آوری آمریکا به مهره‌های نفوذ چین بدل شده‌اند/ فعالیت شرکت‌ها گوگل، مایکروسافت، یاهو و اپل در چین با محدودیت مواجه می‌شوند/ احتمال ممنوع کردن فعالیت شرکت‌ هوآوی و نرم‌افزار تیک‌تاک در آمریکا وجود دارد

وزیر دادگستری آمریکا، می‌گوید که سطح همکاری شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، یاهو و اپل با دولت چین بالاست و این شرکت‌ها عملا به مهره‌های نفوذ چین بدل شده‌اند؛ در همین حال، دولت آمریکا ضمن محدود کردن فعالیت شرکت‌های فن‌آوری آمریکا در چین، اخیرا گفته است که به دنبال ممنوع کردن فعالیت شرکت‌های فن‌آوری چینی در آمریکا از جمله هوآوی و تیک تاک است.
شرکت‌های فن‌آوری آمریکا به مهره‌های نفوذ چین بدل شده‌اند/ فعالیت شرکت‌ها گوگل، مایکروسافت، یاهو و اپل در چین با محدودیت مواجه می‌شوند/ احتمال ممنوع کردن فعالیت شرکت‌ هوآوی و نرم‌افزار «تیک تاک» در آمریکا وجود دارد

به گزارش سیتنا به نقل از روزنامه «ایندیپندنت»، ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا طی سخنرانی در موزه ریاست‌ جمهوری جرالد آر. فورد در ایالت میشیگان گفت: «شرکت‌های بزرگ فن‌آوری در آمریکا به مهره‌های نفوذ چین بدل شده‌اند.»

وی همچنین مدعی شد که تلفن‌های آیفون شرکت اپل «اگر در مقابل مقامات چین نفوذناپذیر بودند، در آن کشور فروخته نمی‌شدند.» او مدعی شد که شرکت‌های فن‌آوری آمریکایی «معیار دوگانه» به کار می‌بندند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فن‌آوری اخیرا علیه دولت چین موضع گرفته‌اند و می‌گویند که مشغول بررسی یا عدم تبعیت از تقاضاهای این کشور در زمینه «داده» هستند.

گرچه گوگل یک بازوی فروش در این کشور دارد، اما خدمات آن در چین ارائه نمی‌شوند. مایکروسافت در چین فعالیت می‌کند و موتور جست‌وجوی خود به نام «بینگ» و سایر خدمات را ارائه می‌کند. در همین حال، «لینکداین» که متعلق به مایکروسافت است، اعلام کرده است که فعلا به تقاضاهای مقامات چین پاسخ نمی‌دهد.

شرکت مایکروسافت در زمان تصویب قانون (امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ) به «ایندیپندنت» گفت: «مثل هر قانون جدید دیگری، ما در حال بررسی این قانون جدید هستیم تا عواقب و محدوده‌های آن را دریابیم.»

این شرکت افزود: «در گذشته ما معمولا شمار نسبتا اندکی تقاضا از مقامات هنگ کنگ داشته‌ایم اما مادام که مشغول انجام بررسی هستیم، پاسخ‌ها به این تقاضاها را متوقف کرده‌ایم.»

شیوه فعالیت یاهو در چین مشخص نیست. در سال ۲۰۱۵ دفتر و خدمات این شرکت در چین (از جمله درگاه اینترنتی، سرویس موسیقی و ایمیل) بسته شدند.

به گزارش سیتنا، دولت آمریکا اخیرا گفته است که به دنبال ممنوع کردن شرکت‌های فن‌آوری چینی در آمریکا است. این امر شامل شرکت هوآوی می‌شود که به گفته دولت ترامپ، تحت تسلط ارتش چین است. ترامپ همچنین محدودیت‌هایی در زمینه دریافت روادید برای کارمندان هوآوی و سایر شرکت‌های چینی اعلام کرده است.

نرم‌افزار «تیک تاک» که مخصوص پخش ویدیوهای ساخت مردم است، در تملک شرکت چینی «بایت‌دنس» است. این نرم‌افزار نیز می‌تواند به خاطر آن‌چه نگرانی‌های حوزه امنیت ملی در زمینه انتقال داده‌ها دانسته می‌شود، با ممنوعیت مواجه شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-19 10:17

افزودن دیدگاه جدید