کد مطلب: 

246631

ادعای حمله‌ی هکرهای روسی برای سرقت اطلاعات واکسن کرونا

سازمان های امنیتی هشدار داده‌اند که جاسوسان روسی، موسساتی که در بریتانیا، ایالات متحده و کانادا برای تولید واکسن ویروس کرونا تلاش می کنند را هدف حمله‌ی هکری قرار داده‌اند.
ادعای حمله‌ی هکرهای روسی برای سرقت اطلاعات واکسن کرونا

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، مرکز امنیت ملی سایبری بریتانیا (ان سی اس سی) اعلام کرده است که هکرها به احتمال قریب به یقین به عنوان "بخشی از سرویس های اطلاعاتی روسیه" عمل کرده‌اند.

ان‌سی‌اس‌سی، مشخص نکرد که کدام سازمان ها هدف قرار گرفته‌اند یا این که آیا اطلاعاتی به سرقت رفته است یا نه.

اما این گزارش حاکی است که اخلالی در کار تحقیقات مربوط به واکسن ویروس کرونا به وجود نیامده است.

به گفته دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانیا، "کاملاً غیرقابل قبول است که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه کسانی را که برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا کار می کنند، هدف قرار دهند."

راب گفت: "در حالی که دیگران منافع خودخواهانه خود را با رفتار سهل انگارانه دنبال می‌کنند، بریتانیا و متحدانش سخت برای یافتن واکسن و محافظت از سلامت جهانی تلاش می‌کنند."

روسیه هرگونه مسئولیت در این ارتباط را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفته: "ما اطلاعاتی درمورد این که چه کسی شرکت‌های داروسازی و مراکز تحقیقاتی در بریتانیا را هک کرده است، نداریم. ما می‌توانیم بگوییم روسیه هیچ دخالتی در این اقدامات ندارد."

هشدار در مورد هک این شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی توسط یک گروه بین‌المللی از سرویس‌های امنیتی از جمله در بریتانیا، کانادا و آمریکا منتشر شده است.

به گفته امیلی تیلور، از کارشناسان موسسه چتم هاوس "با وجود انکار کرملین، احتمال دخالت جاسوسان روسی در این عملیات هک کردن وجود دارد."

امیلی تیلور گفت: "معمولا در فضای سایبری، انتساب یک عمل دشوار است اما غیرممکن نیست."

او گفت: "معمولاً سرویس‌های امنیتی اگر فکر می‌کنند در چیزی شک و تردید وجود دارد، از گفته‌های مبهم تری استفاده می‌کنند."

تیلور همچنین گفت گروه هک کننده که " Cozy Bear" نام دارد در حملات سایبری گذشته دخیل بوده و رد پایی از خود بر جای گذاشته است و پیوندهای نسبتاً خوبی با دولت روسیه دارد."

گوردون کوررا، خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید: در سالهای اخیر ، سازمان‌های امنیتی غربی بیشتر تمایل پیدا کرده‌اند که به طور آشکار در مورد هکرهایی حرف بزنند که شرکت ها و سازمان‌های کشورهایشان را هدف قرار داده‌اند؛ به این امید که مانع آنها شوند.

اما اتهامات تازه غیر معمول است زیرا مقامات به جای صحبت کردن در مورد "هکرهای تحت حمایت دولت" یا استفاده از ارجاعات محتاطانه دیگر، مستقیماً انگشت خود را به سوی جاسوسان روسی نشانه رفته‌اند.

آنها همچنین آنها را در مورد هدف قرار دادن چیزی که عموم مردم آن را بسیار حساس تشخیص می‌دهند - تحقیقات درباره واکسن کرونا - و نه صرفاً برخی از اطلاعات شرکت‌ها یا یک بخش دولتی ، به چالش می‌کشند.

آگاهی از تحقیقات مربوط به واکسن و سایر جزئیات در مورد شیوع کرونا، به هدف اصلی آژانس های اطلاعاتی در سراسر جهان تبدیل شده است و بسیاری دیگر از جمله جاسوسان غربی احتمالاً در این فضا فعال هستند.

یک کارشناس امنیت سایبری گفت: "بعید است که روسها تنها کسانی باشند که در چنین کارهایی شرکت داشته‌اند."

پروفسور راس اندرسون از دانشگاه کمبریج گفت: "آنها افراد زیادی دارند، ما افراد زیادی داریم، آمریکایی ها و حتی چینی‌ها تعداد بیشتری از افراد فعال در این زمینه را دارند."

او گفت: "همه آنها همیشه سعی می‌کنند چنین اطلاعاتی را سرقت کنند."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-17 11:12

افزودن دیدگاه جدید