کد مطلب: 

246497
وزیر علوم در جشنواره مجازی روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی:

استفاده‌ی گسترده‌تر روابط عمومی‌ها از بستر فناوری اطلاعات ضروری است/ شیوع بیماری کرونا ما را به سمت توجه بیشتر به فناوری سوق داد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جشنواره مجازی روابط عمومی های برتر دانشگاه ها، مراکز پژوهشی، پارک های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم، تاکید کرد: روابط عمومی‌ها در فعالیت‌های حرفه‌ای خود هر چه بیشتر باید به سمت استفاده از بستر فناوری اطلاعات گرایش داشته باشند.
استفاده‌ی گسترده‌تر روابط عمومی‌ها از بستر فناوری اطلاعات ضروری است/ شیوع بیماری کرونا ما را به سمت توجه بیشتر به فناوری سوق داد

به گزارش سیتنا، دکتر غلامی در این جشنواره مجازی که با حضور معاونان وزیر علوم، مدیرکل حوزه وزارتی و مدیران برتر روابط عمومی منطقه یک آموزش عالی به صورت حضوری و شرکت سایر مدیران روابط عمومی به صورت مجازی در سالن همایش‌های شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، تأکید کرد: روابط عمومی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جدا متحول شده‌اند؛ حتماً این تحول در مقطع زمانی کنونی در آغاز راه قرار دارد و باید با استفاده از فناوری اطلاعات و دانش روز به بهترین وجه ممکن استمرار یابد.

وزیر علوم با بیان اینکه، علاقه و انگیزه در کار محور اصلی موفقیت ها است و باید آن را تقویت کرد، افزود: محیط های آکادمیک ویژگی های خاص خود را دارد و معمولاً استادان و محققان برای تبلیغ و نمایش آنچه به دست آورده اند، علاقه زیادی ندارند و مشغله کاری آنها به این صورت است که مستمر در حال کارهای جدید هستند.

وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی‌ها بازوی دانشگاه‌ها هستند، گفت: یکی از وظایف روابط عمومی ها اطلاع رسانی دستاودهای علمی و فناوری کشور در عرصه بین المللی است و برای کسب اطلاع از این دستاوردها باید به سراغ مجموعه های علمی برویم و اطلاعات جدید را بگیریم و در اختیار عموم قرار دهیم. این اقدام موجب خرسندی اساتید و محققان خواهد شد هر چند انتظار این کار را نداشته باشند.

دکتر غلامی با بیان اینکه مدت زیادی است که فناوری ارتباطات در جهان شکل گرفته و جمع کثیری از آن بهره گرفته‌اند، گفت: شیوع بیماری کرونا ما را به سمت توجه به فناوری سوق داد و توانستیم از مجموعه دستاوردهای بشری در این خصوص استفاده کنیم.

دکتر غلامی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها نیز برای جلوگیری از آسیب دیدن به اجبار به سوی فناوری اطلاعات روی آوردیم، اظهار داشت: روابط عمومی ها همیشه نقش تاثیر گذار داشته اند به خصوص در دوران کرونایی که حضور دانشجویان در دانشگاه ها کم‌رنگ شده و القای اینکه در دانشگاه ها هیچ خبر خاصی نیست، در اینجا نقش عملکرد روابط عمومی پر اهمیت است تا با اطلاع رسانی فعالیت های انجام گرفته در دانشگاه ها در این ایام، خبر تعطیلی دانشگاه ها را بی اثر و خنثی کند. در دوران شیوع کرونا دانشگاه‌ها باز بوده و به فعالیت ادامه می دادند و تنها شکل آموزش از آموزش حضوری به آموزش مجازی و الکترونیک تغییر یافت و این به معنای تعطیلی دانشگاه نیست.

وی با اشاره به شعار جشنواره مبنی بر «دانشگاه سبز؛ روابط عمومی سبز» روابط عمومی‌ها را بازوی تحقق مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عنوان کرد و گفت: اثر گذاری روابط عمومی ها به صورت فردی و جمعی قابل احصاء و قابل انتظار است، البته ستاد وزارت علوم پشتیبانی برنامه های کلان را در پیش دارد و اداره کل روابط عمومی وزارت علوم باید خانواده آموزش عالی را همانند یک نخ تسبیح کنار هم نگه دارد.

دکتر غلامی افزود: با توجه به اینکه زمان از بین رفتن ویروس کرونا مشخص نیست، ما با تمام توان آماده پیشبرد امور در این شرایط هستیم.

وزیر علوم در بخش دیگر سخنان خود برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت علوم را «اقدامی خوب و مناسب توصیف کرد» و خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها را در پی دارد که باید در فضای جدید بیش از گذشته در دستور کار روابط عمومی‌ها در مجموعه آموزش عای کشور قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود در خصوص سند همکاری ایران و چین گفت: این سند هنوز به امضا نرسیده و اگر هر دو کشور این سند را تأیید کنند، این سند باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و کسانی که روی این سند تبلیغات منفی می کنند اغراض خاصی دارند.

وزیر علوم افزود: منافع جمهوری اسلامی برای مسئولان ارشد ما بسیار مهم است و افرادی که مغرضانه به این طرح می پردازند باید بدانند که ملت غیور ما، مردم متدینی بوده و فهم شان عالی است و درست نیست افراد با تبلیغات مقطعی و منفی آنها را دچار نگرانی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-14 14:39

افزودن دیدگاه جدید