کد مطلب: 

246430

پیش از خرید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوید

رییس پلیس فتا استان البرز به کاربران درخصوص رعایت نکات امنیتی هنگام ثبت نام اینترنتی کتب درسی و سوءاستفاده مجرمان سایبری توصیه کرد.
پیش از خرید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوید

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمد اقبالی، گفت: متأسفانه در مراجعات اخیر به این پلیس، برخی کاربران به علت بی‌ توجهی و استفاده از اپلیکیشن‌ها و لینک‌‌های فیشینگ که تحت عنوان ثبت نام کتب درسی در شبکه‌‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند و این روند رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان و خانواده های آن ها هنگام ثبت نام‌، باید از صحت نشانی درگاه آموزش و پرورش اطمینان حاصل کنند و یا به صورت دستی نشانی اینترنتی را وارد کنند و به گزینه های موتورهای جستجو اعتماد نکنند.

اقبالی گفت: کلاهبرداران با ترفند مختلف مانند ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانکی و سایت مشابه از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را می گیرند و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می کنند.

وی ادامه داد: هوشیاری کاربران برای پیشگیری ازسرقت‌های الکترونیکی حائز اهمیت بوده و آگاهی مردم از نحوه استفاده از کارت‌های بانکی و فضای اینترنتی در انجام عملیات رمزگذاری می‌تواند به پیشگیری از کلاهبرداری در این فضا کمک کند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: کاربران قبل از خرید مجازی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مورد هدف مطمئن شوند تا در دام درگاه‌های جعلی قرار نگیرند، در غیر این صورت کلاهبرداران با ترفندهای خاص مانند ایجاد صفحات جعلی از حساب های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: کاربران برای افزایش ضریب امنیتی و اطمینان خاطر از تراکنش های موجود در فضای حقیقی و مجازی به بانک مربوطه مراجعه نمایند و نسبت به فعال سازی رمز پویا اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز از کاربران خواست: هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-13 10:48

افزودن دیدگاه جدید