کد مطلب: 

246307

اینترنت نسل چهارم با بالن‌های آلفابت به آسمان کنیا رفت

بالن‌های فراهم‌آورنده‌ی اینترنت نسل چهارم که تولید شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت است، برای ارائه‌ی بهتر خدمات اینترنت در کنیا به آسمان فرستاده شدند.
اینترنت نسل چهارم با بالن‌های آلفابت به آسمان کنیا رفت

به گزارش سیتنا، این فناوری قصد دارد به کسانی که از اینترنتی مناسب بهره نمی‌برند یا اصلا در ساختار موجود اینترنت به آن دسترسی ندارند، کمک کند تا بتوانند وارد فضای آنلاین شوند چرا که این بالن‌ها ارتباط اینترنتی را در فضایی معادل ۵۰ هزار کیلومتر مربع فراهم می‌کنند.

در نهایت ۳۵ بالن که با نور خورشید تامین انرژی می‌شوند، بر فراز قاره آفریقا شناور خواهند شد و انرژی خورشیدی به آن‌ها اجازه می‌دهد مانند دکل‌های مخابراتی شناور همواره در هوا بمانند.

این فناوری توسط شرکت لون طراحی و اجرا شده که متعلق به شرکت مادر گوگل، آلفابت است. این پروژه به عنوان یکی از چندین طرح گوگل برای ارائه اینترنت آغاز به کار کرد و در نسخه‌های اولیه، این بالن‌ها از یخچال آبجو و مودم وای‌فای ساخته شده بودند.

اما در طول زمان شرکت لون به تدریج توسعه یافت و اکنون بالاخره برای اولین بار ارتباط اینترنتی را برای مشتریان و به صورت تجاری فراهم می‌آورد.

در حال حاضر شبکه لون ممکن است خیلی یک‌دست نباشد چرا که هنوز تمام بالن‌ها به آسمان فرستاده نشده‌اند. برای داشتن سرویس اینترنتی کامل در آغاز نیاز به ارسال ۳۵ بالن است که بیشتر آن‌ها با استفاده از ابزاری خاص از امریکا به هوا فرستاده می شوند و بعد با جریان باد به کنیا هدایت خواهند شد.

الاستیر وستگارث، مدیر اجرایی پروژه نوشت: «آزمایش اینترنت این بالن‌ها در حال حاضر هم نشان داده که توان ارائه سرعت دانلود ۱۸.۹ مگابایت بر ثانیه را دارند. این میزان با سرعت وای‌فای بعضی خانه‌ها قابل مقایسه است و نه تنها به راحتی قابلیت پشتیبانی از تماس‌های صوتی و پیام‌های نوشتاری را دارد بلکه می‌تواند برای تماشای یوتیوب و تماس‌های ویدیوی هم استفاده شود.»

وستگارث اشاره کرد که آزمایش‌های اولیه به این معنی است که بسیاری از شهروندان کنیا همین حالا نیز به اینترنت ارائه شده توسط این بالن‌ها وصل‌اند گرچه اکثر آن‌ها ممکن است حتی متوجه نشده باشند. آن‌ها قادر به استفاده از این اینترنت و وصل شدن به آن هستند چرا که این پروژه قراردادی با شرکت تلکام کنیا است که در ۲۰۱۸ بسته شد و قرار است سرویس تجاری جدیدی برای آن‌ها ارائه کند.

گوگل می‌گوید بنا ندارد این بالن‌های شناور را جایگزین ساختار فعال روی زمین و فناوری‌های واقع در فضا برای برقراری ارتباطات کند. به جای آن آقای وستگارث می‌گوید، این شرکت می‌خواهد آینده‌‌ای را ایجاد کند که در آن راه‌های ارتباطی متفاوتی بسته به نیاز کاربران در دسترس‌شان باشد و مناطق مختلفی از دنیا را پوشش دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-10 13:58

افزودن دیدگاه جدید