کد مطلب: 

246252

تولید ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار دستگاه لوازم خانگی در سال 99 هدف‌گذاری شد

مدیرکل دفتر صنایع برق، الکترونیک و لوازم خانگی وزارت صمت، گفت: برای تولید ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی در سال ۱۳۹۹ هدفگذاری شده است که ۵ میلیون از این تعداد، لوازم خانگی کوچک هستند.
تولید ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار دستگاه لوازم خانگی در سال 99 هدف‌گذاری شد

به گزارش سیتنا، کیوان گردان در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر سیما، با بیان این مطلب، افزود: هدفگذاری برای تولید لوازم خانگی در سال گذشته حدود ۹ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی بوده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال در برخی حوزه های لوازم خانگی افزایش تولید داشته ایم، گفت: در حوزه تولید ماشین لباسشویی با افزایش تولید ۱۱۵درصدی و در حوزه تلویزیون با افزایش تولید ۵۰ درصدی در سه ماهه اول امسال روبرو بوده‌ایم.

مدیرکل دفتر صنایع برق، الکترونیک و لوازم خانگی وزارت صمت با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ واردات لوازم خانگی برای حمایت از تولیدات داخلی، ممنوع شده است، تصریح کرد: بخشی از برندهای خارجی نیز به خاطر تحریم‌ها کشور را ترک کردند که با تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی به سمت خودکفایی و قطع وابستگی در تولید این اقلام حرکت کردیم.

افزایش تولید 3 درصدی تلویزیون در سال گذشته علیرغم تحریمها

گردان با بیان اینکه مثلاً ۸۰ درصد تلویزیون توسط برندهای خارجی تولید می شد، گفت: اما در همین سال گذشته با وجود اینکه این برندها کشور را ترک کردند و با تحریم و محدودیت‌هایی روبه رو بوده ایم، اما رشد تولید ۳ درصدی را در حوزه تلویزیون داشته‌ایم.

ارایه بسته های لوازم خانگی به اقشار آسیب پذیر و زوج‌های جوان

وی با بیان اینکه برای اقشار آسیب پذیر و زوج‌های جوان نیز بسته های لوازم خانگی در نظر گرفته‌ایم، بیان کرد: این سبد کالاهای لوازم خانگی از طریق سازمانهای حمایتی در اختیار آن‌ها گذاشته می شود و در یکی دو هفته گذشته کارهای آن شروع شده است.

مدیرکل دفتر صنایع برق، الکترونیک و لوازم خانگی وزارت صمت در خصوص تامین مواد اولیه تولید کنندگان لوازم خانگی نیز گفت: ساماندهی تخصیص ورق که یکی از مواد اولیه مهم لوازم خانگی است را شروع کرده‌ایم و راهکارهایی برای کنترل قیمت‌ها در بورس و افزایش عرضه در بورس داریم که از این هفته شروع می‌شود تا تولیدکنندگان بتوانند بدون دغدغه مواد اولیه خود را از بازار آزاد خریداری و تهیه نمایند.

گردان بیان کرد: به دنبال این هستیم که ورق مورد نیاز تولیدکنندگان در سهل ترین و ارزانترین راه در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تولید به صورت ماهیانه و هفتگی و به صورت منظم رصد می‌شود، گفت: همچنین با درج قیمت‌های به روز انواع لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ بازار را مدیریت کردیم و با افزایش تیراژ تولید به دنبال تأثیرگذاری روی قیمت تمام شده کالاها نیز هستیم.

برای ۱۶ هزار و ۱۸۶ کالای تولیدی و وارداتی شناسه کالا ایجاد شده است

مدیرکل دفتر صنایع برق، الکترونیک و لوازم خانگی وزارت صمت در خصوص شناسه دار کردن کالاها نیز تصریح کرد: برای ۱۶ هزار و ۱۸۶ کالای تولیدی و وارداتی شناسه ایجاد شده است، شناسه کالایی یک شناسه کلی است مثلاً برای یخچال فریزر با یک سایز مشخص یک شناسه در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص کد رهگیری نیز اضافه کرد: کد رهگیری شناسه یکتای یک کالا است و در سامانه جامع گارانتی شناسه رهگیری درج می شود و مصرف کننده اصالت گارانتی و خدمات پس از فروش را از این طریق کنترل می نماید.

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با بیان اینکه قیمتها هم اکنون در سامانه ۱۲۴ قابل رویت هستند، افزود: متخلفان از طریق سازمان حمایت و تعزیرات مورد برخورد و تعزیر قرار می گیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-08 10:12

افزودن دیدگاه جدید