کد مطلب: 

246243

تولید واکسن کرونا با همکاری شرکای خارجی در دستورکار پارک فناوری پردیس

رییس پارک علم و فناوری پردیس از تولید دو دارو برای مقابله با کرونا در این پارک خبر داد و گفت: علاوه بر آن دو شرکت مستقر در این پارک با شرکای خارجی اقدام به تولید واکسن کرونا کردند که این واکسن در مراحل تست قرار دارد.
تولید واکسن کرونا با همکاری شرکای خارجی در دستورکار پارک فناوری پردیس

به گزارش سیتنا، مهندس مهدی صفاری نیا در نشست آنلاین وزارت علوم با تاکید بر اینکه در زمان شیوع کرونا ویروس ۳۰ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری پردیس خدمات مختلفی را به کشور ارائه کردند، افزود: از این تعدد ۱۸ شرکت محصولات بهداشتی و درمانی حوزه مقابله با کرونا را عرضه کردند که از آن جمله می توان به دستگاه ونتیلاتور اشاره کرد که بخش عمده ای از نیاز کشور از سوی شرکت های این پارک تامین شد.

وی با اشاره به تولید کیت‌های تشخیص کرونا از سوی ۳ شرکت مستقر در پارک پردیس، اظهار کرد: کیت های تولیدی این شرکت ها برای تایید به انستیتوپاستور ارسال شده است.

صفاری نیا، با اشاره به خدمات این شرکت ها در حوزه درمان با تاکید بر اینکه محصولات درمانی ویروس کرونا بسیار پیچیده است، خاطر نشان کرد: یکی از شرکت های این پارک مطالعات گسترده ای را در زمینه درمان این بیماری با استفاده از سلول های مزانشیمی را در دستور کار قرار داده است.

رییس پارک علم و فناوری پردیس تولید داروهای درمانی این ویروس را از دیگر محصولات دانش بنیان شرکت های مستقر در این پارک معرفی کرد که مراحل کلینیکی آن انجام شده است.

صفاری نیا، با تاکید بر اینکه دو شرکت در حوزه تولید واکسن با شرکای خارجی فعال شده اند، گفت: این واکسن ها در مراحل تست قرار دارند.

وی دستگاه ضد عفونی کننده، دستگاه امحای زباله بیمارستانی و تجهیزات ICU و CCU را از دیگر دستاوردهای محققان این پارک عنوان کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-08 00:13

افزودن دیدگاه جدید