کد مطلب: 

246242

جذب فالوور به قیمت انتشار تصاویر خصوصی دیگران

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فردی که برای افزایش فالوور صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان کرده بود، شناسایی و احضار شد.
جذب فالوور به قیمت انتشار تصاویر خصوصی دیگران

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا‌، سرهنگ حسن کیخا سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه خانمی جوان مبنی بر فعالیت صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی‌ وی نموده، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های بعمل آمده در روند رسیدگی به پرونده، متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم که جوانی 20 ساله بود در تحقیقات بعمل آمده ابتدا منکر هر گونه عمل مجرمانه ای شد ولی در ادامه با مشاهده مستندات، لب به اعتراف گشود و اعلام داشت، مدتی پیش با شاکی در فضای مجازی ارتباط داشته و تصاویر خصوصی وی را به دست آورده و در حال حاضر به جهت افزایش فالوور‌های خود، در صفحه اینستاگرام استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فرد متهم به مراجع قضایی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: مراقب باشید جهت جلوگیری از افتادن در دام این‌گونه افراد سودجو به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود اعم از تصاویر خصوصی و شخصی را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری نکنید. ضمنا کاربران باید آگاهانه وارد فضای مجازی شده و تمام جوانب امنیتی را در این محیط باید مد نظر قرار دهند.

سرهنگ کیخا گفت: برابر قانون جرایم رایانه‌ای هر گونه مزاحمت برای دیگران اعم از انتشار تصاویر خصوصی، هتک حیثیت و ... در فضای مجازی جرم تلقی شده و مجازاتی از قبیل حبس و جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

وی  بیان داشت: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی میان شهروندان بوده و آنان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از این طریق به پلیس اعلام دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-07-08 00:09

افزودن دیدگاه جدید