کد مطلب: 

246222

نخستین مرکز نوآوری تخصصی استان قزوین افتتاح می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری وارد استان قزوین شد تا روزی خوب برای این استان با افتتاح طرح‌های فناورانه و مراکز نوآوری رقم بخورد. کلنگ بانک ژن گیاهی با حضور ستاری بر زمین می‌خورد. مرکز نوآوری تخصصی پارک علم و فناوری استان افتتاح می‌شود. شبکه نوآوری قزوین رونمایی می‌شود و اتفاقات خوب دیگر.
نخستین مرکز نوآوری تخصصی استان قزوین افتتاح می‌شود

به گزارش سیتنا، ستاری با استقبال استاندار وارد قزوین شد. سفری یک روزه برای گسترش زیست بوم فناوری و نوآوری. در این سفر با افتتاح طرح‌های فناورانه و راه اندازی مراکز نوآوری مسیر حرکت فعالان زیست بوم هموار می‌شود تا خدمات و امکانات لازم برای فعالیت فناوران و فعالان دانش بنیان استان در اختیارشان قرار گیرد.

افتتاح خط تولید گروه صنعتی نقش الماس کاسپین

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نخستین بخش از این سفر یک روزه و فناورانه خود به آبیک رفت و از طرح کشت بافت گیاهی بازدید کرد. در ادامه ستاری به شهرک کاسپین می‌رود و از دستاوردهای فناورانه شرکت دانش بنیان توسعه قوای محرکه تیوان دیدن می‌کند. پس از آن نیز خط تولید گروه صنعتی نقش الماس کاسپین با حضور او افتتاح می‌شود.

دربخشی از این سفر پارک علم و فناوری استان قزوین میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری می‌شود. ستاری از نمایشگاه محصولات و دستاوردهای شرکت‌های مستقر در پارک بازدید می‌کند. 180 محصول و خدمت دانش بنیان توسط زیست بوم فناوری و نوآوری این پارک عرضه شده است که در این نمایشگاه 30 محصول که در یک سال اخیر توسعه یافته‌اند، به نمایش در می‌آید.

افتتاح مرکز نوآوری تخصصی در پارک علم و فناوری استان

مرکز نوآوری تخصصی در پارک علم و فناوری استان نیز در این سفر افتتاح می‌شود. این مکان به عنوان نخستین مرکز نوآوری استان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کار خود را آغاز می‌کند. 30 شرکت دانش بنیان و استارتاپ در این مرکز استقرار دارند و در حوزه‌هایی مانند گیاهان دارویی، فناوری اطلاعات و اینترنت اشیاء فعال هستند. در این مرکز با ارائه خدمات متنوع ایده‌ها پرورش می‌یابند و تبدیل به محصولی فناورانه می‌شوند.

رونمایی از شبکه نوآوری قزوین

همچنین ستاری با حضور در این پارک از شبکه نوآوری قزوین رونمایی کرد. این شبکه ارتباط سیستماتیک فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری را برقرار می‌کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین می‌رود و از محصولات و دستاودرهای این مرکز علمی بازدید می‌کند. 3 پروژه مرتبط با کرونا با عنوان‌های ربات ضد عفونی کننده بیمارستان، دستگاه ضد عفونی کننده لوازم و دستگاه حرارتی شناسایی افراد دارای تب بالا بازدید می‌شوند. همچنین 8 شرکت جدید مستقردر مرکز رشد این دانشگاه نیز محصولاتشان را نمایش دادند.

افتتاح فاز 2 مرکز نوآوری دانشگاه آزاد

افتتاح فاز 2 مرکز نوآوری دانشگاه (ساختمان شهید سلیمانی) نیز از دیگر برنامه‌ها در دانشگاه آزاد قزوین است. ساختمان این مرکز با مساحت 7 هزار متر مربع با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری تکمیل شد. سالت اجتماعات بین‌الملل بخشی از این مرکز است. همچنین بخش مرکز فناوری‌های خلاق به دانش آموزان 12 تا 18 سال اختصاص دارد تا آموزش‌های لازم در حوزه علوم روز به آنها داده شود.

دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان، حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و بازدید از شرکت‌های دانش بنیان شهرک صنعتی البرز از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه به استان قزوین است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-07 10:16

افزودن دیدگاه جدید