کد مطلب: 

246207

برنامه‌ی فوجیتسو برای دائمی‌ کردن دورکاری کارمندانش

شرکت فناوری فوجیتسو اعلام کرده است که تعداد دفاترش در ژاپن را به نصف کاهش می‌دهد تا خود را با شرایط جهان‌گیری ویروس کرونا بعنوان یک "هنجار و روند جدید" وفق دهد.
برنامه‌ی فوجیتسو برای دائمی‌ کردن دورکاری کارمندانش

به گزارش سیتنا، شرکت فوجیتسو می‌گوید برنامه "شیف کار و زندگی" انعطاف‌پذیری بی‌سابقه‌ای را در اختیار ۸۰ هزار کارمندش در ژاپن می‌گذارد.

به این ترتیب، کارکنان این شرکت می‌توانند ساعات متغیر و قابل انعطافی را مشغول به کار باشند و کار کردن از خانه برای وظایفی که امکانش باشد به یک استاندارد تبدیل می‌شود.

در بیانیه‌ای که فوجیتسو به بی‌بی‌سی ارسال کرده، گفته است که این شرکت "روش جدیدی برای کار کردن را ارائه می‌دهد که بیشتر از همیشه امکان توانمندی، سازندگی و خلاقیت را به کارکنانش می‌دهد، و این باعث بالا رفتن ابتکار و نوآوری و در نهایت ارائه ارزش و کیفیت جدید به مشتریان و جامعه خواهد شد".

سری سرینی‌واسان، استاد مهمان دانشگاه استونی بروک، گفته است که این حرکت فوجیتسو بیانگر پیامدهای بزرگ و دراز مدت این بیماری جهانگیر بر روش کار و زندگی بسیاری از ماست.

پیش از این و در ماه می هم شرکت توییتر برنامه مشابهی را اعلام کرد.

تصمیم توییتر برای اینکه کارمندان این شرکت از این پس کار خود را از خانه ادامه بدهند در صدر خبرهای تجاری قرار گرفت.

جک دورسی، مدیر این شرکت، در ایمیلی به کارمندان این شبکه اجتماعی نوشت: "ما در موقعیت منحصر به فردی هستیم ... تا به کارمندان خود اجازه دهیم از خانه کار کنند. چند ماه اخیر ثابت کرده است که این شیوه موثر است. بنابراین اگر کارمندان در نقش و وضعیتی هستند که به آنها امکان کار کردن از خانه را می‌دهد و می‌خواهند همیشه از خانه کار کنند ما امکانش را فراهم می‌کنیم."

نیروی کار پنج هزار نفری این شرکت که مقر آن در سانفرانسیسکوست از اوایل ماه مارس از خانه مشغول کار است.

توییتر ۳۵ دفتر در سراسر جهان از جمله در دهلی، لندن و سنگاپور دارد.

پیش‌بینی می‌شود بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر هم این تصمیم توییتر را دنبال کنند.

شرکت‌هایی مثل فیسبوک و گوگل هم به بسیاری از کارمندان خود گفته‌اند می‌توانند باقی سال ۲۰۲۰ را از خانه کار کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-06 15:28

افزودن دیدگاه جدید