کد مطلب: 

246204

ممنوعیت واردات و ثبت گوشی‌های هوشمند بالای ۳۰۰ یورو به دلیل محدودیت‌های ارزی

بنابر اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران، واردات و ثبت گوشی‌های تلفن‌های همراه هوشمند به ارزش بالای ۳۰۰ یورو، ممنوع شده است که ظاهرا یکی از دلایل اصلی این اقدام، محدودیت‌های ارزی است.
ممنوعیت واردات و ثبت گوشی‌های هوشمند بالای ۳۰۰ یورو به دلیل محدودیت‌های ارزی

به گزارش سیتنا، انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران در اطلاعیه‌ای که  شنبه (چهاردهم تیر ماه) در اختیار معدود رسانه‌هایی قرار داده، ممنوعیت واردات و ثبت گوشی‌های تلفن‌های همراه هوشمند به ارزش بالای ۳۰۰ یورو را اعلام کرده است.

در این اطلاعیه به "محدودیت‌های اعمال شده در سقف تخصیص ارز واردات موبایل در سال جاری و ممنوعیت واردات کالای بالای ۳۰۰ یورو در رویه مسافری و تجاری" اشاره شده است.

بعضی از فعالان بازار موبایل گفته‌اند از ابتدای سال ۱۳۹۹ واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو به کلی متوقف شده است و برخی فعالان بازار هم ادعا می‌کنند که برخی واردکنندگان گوشی با رانت اطلاعاتی، پیش از این موفق به واردات گوشی‌های لوکس به کشور و ترخیص آنها از گمرک شده‌اند.

در همین حال، پیگیری‌های خبرنگار سیتنا از رئیس و دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران برای توضیح بیشتر پیرامون حواشی این اطلاعیه بی‌پاسخ ماند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-06 14:54

افزودن دیدگاه جدید