کد مطلب: 

246180

دسترسی غیر مجاز به صفحه اینستاگرامی یکی از سایت های فروش خودرو داخلی

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری متهم پرونده ای با موضوع دسترسی غیر مجاز به صفحه اینستاگرامی یکی از سایت های داخلی خرید و فروش خودرو در کشور خبر داد.
دسترسی غیر مجاز به صفحه اینستاگرامی یکی از سایت های فروش خودرو داخلی

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر گفت: در تاریخ هفدهم خرداد ماه 1399 با طرح شکایت نماینده یکی از سایت های خرید و فروش خودرو در کشور، از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای (ناحیه 31 تهران) به پلیس، مبنی براینکه شخصی ناشناسی به صفحه اینستاگرامی شرکت که تعداد بیش از چند صد هزار دنبال کننده دارد، دسترسی غیر مجاز پیدا کرده است و با تغییر محتویات صفحه سعی در رد گم کنی نموده بود، پرونده در دستور کار افسران فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: باتوجه به حساسیت موضوع، مهندسان در قدم اول با بررسی مستندات بدست آمده از ادعای شاکی، مجموعه اقدامات فنی و مهندسی لازم به جهت شناسایی متهم را انجام دادند سپس با به دست آمدن سرنخ های اولیه و انجام استعلامات لازم هویت کامل متهم برای پلیس روشن شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: متهم و گرداننده پیج که یک جوان 22 ساله بود مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای و احضار به این پلیس، با مواجه شدن ادله پلیس و شکایت نماینده شرکت لب به اعتراف گشود و بیان داشت که با توجه به برند بودن نام شرکت و اطمینانی که در جامعه به سبب همین موضوع ایجاد شده بود تصمیم به انجام این کار گرفتم و هدفم کسب درآمد به سبب انتشار آگهی های خرید و فروش خودرو بود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از شیوه های کلاهبرداری در فضای مجازی دسترسی غیر مجاز به صفحات مختلف شبکه های اجتماعی و یا  جعل نام و شناسه صفحات مشهور و شرکت های معتبر با دنبال کنندگان بالا با هدف کسب درآمد نامشروع است و در این خصوص ضرورت دارد تا صاحبان اصلی این صفحات تنظیمات امنیتی لازم را در خصوص جلوگیری از تکرار این موضوع انجام دهند و در صورت مشاهده صفحات جعلی، سریعا موضوع را جهت بررسی بیشتر به پلیس فتا و یا از طریق سایت رسمی پلیس به نشانی cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.

سرهنگ گودرزی در خاتمه اظهار داشت: پرونده با مستندات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای جهت سیر مراحل قانونی ارسال شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-07-05 23:26

افزودن دیدگاه جدید