کد مطلب: 

246178

دستگیری عامل تهدید به قتل زن جوان در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی و دستگیری عامل تهدید به قتل در فضای مجازی خبرداد و گفت: ورود مقتدرانه پلیس فتا به این پرونده موجب پایان یافتن این تهدید اینترنتی خطرناک و برگشت آرامش به شاکی پرونده شد.
دستگیری عامل تهدید به قتل زن جوان در فضای مجازی

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان درتشریح این پرونده قضایی گفت: چندی قبل شاکی پرونده با مراجعه به پلیس فتا برای رهایی از پیغام‌های تهدیدآمیز فردی که در فضای مجازی، تهدید به قتل وی و فرزندش کرده بود درخواست کمک کرد که در این راستا پرونده با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی پرونده و بررسی پروفایل متهم و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه‌اجتماعی اینستاگرام اقدام به دنبال نمودن دوستان شاکی و انتشار تصاویر خصوصی وی کرده که باعث سلب آرامش و ایجاد مزاحمت برای شاکی شده است.

رئیس پلیس فتا استان سمنان بیان داشت: کارشناسان این پلیس جهت مشخص شدن زوایای پنهان این پرونده، تحقیقات گسترده را آغاز که در نهایت آشکار شد شاکی پرونده چندین سال با این مجرم سایبری ارتباط داشته است و متاسفانه تصاویری نیز برای وی ارسال کرده است.

سرهنگ صادقی در ادامه به مزاحمت‌ها و تهدیدات فرد مذکور برای رسیدن به اهداف شوم خود اشاره داشت و افزود: این مجرم سایبری با ترفندهای خاص و اغفال شاکی پرونده اقدام به اخذ تصاویر خصوصی از وی نموده است.

سرهنگ صادقی بیان داشت: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان این پلیس با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و اقدامات تخصصی و نحوه عملکرد وی در شبکه‌های اجتماعی، محل مخفیگاه این فرد شناسایی و با سرعت عمل و دقت پلیسی این مجرم سایبری دستگیر و تحویل مقامات ذی‌صلاح قانونی شد.

این مقام سایبری در راستای انگیزه این بزه‌کار اینترنتی گفت: در تحقیقات مقدماتی وی منکر هر گونه جرم انتسابی شده و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف، واظهار کرد بواسطه تصاویر در اختیار و عدم همراهی وی،  با ترفندهای مختلف ضمن ایجاد مزاحمت در فضای مجازی اقدام به تهدید شاکی نموده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتشار تصاویر و اطلاعات خصوصی می‌تواند زمینه ساز یک جرم سایبری باشد، گفت: کاربران به هیچ عنوان تصاویر شخصی و خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و از اشتراک‌گذاری تصاویر خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی حتی برای افراد قابل اعتماد هم خودداری نموده و به منظور پیشگیری از بروز برخی جرایم سایبری از ذخیره این تصاویر برروی سیستم‌های رایانه‌ای متصل به اینترنت و تلفن همراه خود نیز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تجاوز به حریم شخصی افراد، افشای اسرار آنها در فضای مجازی و انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی دیگر کاربران جرم است، گفت: این امور از نظر قانون‌گذاران جرم تلقی شده و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد و قابل ذکر است طبق ماده ۷۴۵ قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال(5.000.000)  تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ صادقی در انتها با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-07-05 23:05

افزودن دیدگاه جدید