کد مطلب: 

246174

حضور 390 فناور در رویداد مجازی ارائه نیازهای فناورانه صنعت برق

رویداد مجازی سه روزه معرفی نیازهای فناورانه صنعت برق با حضور 390 فناور به همت صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت مجازی برگزار شد.
حضور 390 فناور در رویداد مجازی ارائه نیازهای فناورانه صنعت برق

به گزارش سیتنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در این رویداد که از امروز یکشنبه (15 تیرماه) برگزار و تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت در سخنانی میزان مشارکت در این رویداد را 390 نفر عنوان کرد و گفت: در این رویداد 390 نفر ثبت نام کرده‌اند که 171 نفر از تهران و 219 نفر از شهرستان‌ها هستند. همچنین 131 نفر از 108 شرکت دانش بنیان و 110 نفر از 82 شرکت غیر دانش بنیان و 138 نفر از نهادها و موسسات در این رویداد حضور دارند. در این رویداد سه روزه 11 نشست ارائه نیازهای فناورانه در حوزه صنعت برق برگزار خواهد شد.
ملکی‌فر بر هدف از برگزاری این رویداد یعنی بهم‌رسانی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت برق موجب تزریق فناوری جدید، افزایش فروش و اشتغال پایدار برای دانش آموختگان جوان کشور، تقویت روحیه خودباوری، کاهش خروج ارز از کشور و توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان در صنعت برق کشور می‌شود.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به تسهیلات لیزینگ سه ساله این صندوق با نرخ 9 درصد برای متقاضیان فناوری اشاره کرد و در مورد ابزارهای طرف عرضه فناوری نیز گفت: ابزارهای صندوق نوآوری برای تامین مالی طرف عرضه و شرکت‌های دانش بنیان، انواع ضمانت‌نامه، تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات تولید صنعتی، حمایت بلاعوض اخذ استانداردها و حمایت بلاعوض حفاظت از مالکیت فکری است.
ملکی‌فر در مورد رویدادهای فناورانه‌ای که در سال گذشته برگزار شده بود هم توضیح داد: در سال گذشته از مجموع 14 رویداد جامع شبکه‌سازی و تبادل فناوری، بیش از  1650 نیاز فناورانه به شرکت‌های فناور و استارت‌آپی معرفی شد و بیش از 2700 نشست مذاکرات تجاری B2B برگزار شد که منجر به انعقاد بیش از 4720 میلیارد تومان قرارداد و تفاهمنامه شده است که بسیاری از این تفاهمنامه‌ها پیگیری و منجر به قرارداد شده است.
توانیر از شرکت‌های دانش بنیان حمایت صد درصدی می‌کند
در ادامه دکتر مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق به حمایت صددر صدی توانیر از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بیش از 90 درصد از تجهیزات صنعت برق در داخل ساخته می‌شود و ما از شرکت‌های دانش بنیان و ساخت داخل حمایت صد درصدی می‌کنیم. در حال حاضر نیز محصولات متنوعی مانند توربین گازی با راندمان بالا، ترانسفورماتور، کلید قدرت، سیستم هوشمند و کابل و سیستم کنترل با استفاده از ظرفیت ساخت داخل تامین می‌شود. واردات هر آنچه که در داخل تولید بشود نیز ممنوع می‌کنیم.
رجبی مشهدی ادامه داد: در صورتی که محصول نیاز به تست و ارزیابی داشته باشد آمادگی داریم تا مکان و سایت ارزیابی را در اختیار شرکت دانش بنیان قرار دهیم. تجهیزات داخلی باید استاندارد لازم را داشته باشد، در این صورت صنعت برق توجه بالایی به آن خواهد داشت.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر نیاز اصلی صنعت برق را سیستم کنترل هوشمند اعلام کرد و گفت: حوزه‌ای که ساخت داخل در آن ضعیف است، سیستم کنترل است و علاقمند به استفاده از سیستم کنترل هوشمند هستیم که در حال حاضر گران و در اختیار تولیدکنندگان کمی قرار دارد، لذا تقاضا داریم تا شرکت‌های دانش بنیان بیشتری به این عرصه وارد شوند تا قیمت تمام شده نیز کاهش یابد. از طرف دیگر تجهیزات موجود کفایت لازم را ندارند و متناسب با رشد مصرف ارتقاء نیافته است که این امکان برای شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد تا نیاز ما را تامین کنند.
رجبی مشهدی در پایان یک نمونه از همکاری توانیر با استارت‌آپ‌ها را مثال زد و گفت: در بخش استارت‌آپ‌ها به دنبال روش‌های جدید برای کاهش مصرف بودیم. در سال گذشته با استفاده از روش‌های نوین بیش از 600 مگاوات ظرفیت ایجاد شد و تلاش داریم تا در پیک مصرف، بدون آسیب به نیروگاه‌ها برق پایدار به مصرف‌کنندگان ارائه کنیم زیرا روند افزایش تقاضا و سرمایه‌گذاری مصرف ساعات پیک همخوانی ندارند. نیازهای صنعت برق را به صورت لیست در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار می‌دهیم.
تخفیف 50 درصدی برای عضویت شرکت‌های دانش بنیان در سندیکای صنعت برق
در ادامه رویداد مجازی(وبینار) ارائه نیازهای فناورانه صنعت برق، دکتر سید مهدی مدنی، عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران به رویکرد رو به پیشرفت صندوق نوآوری در قبال تشکل‌ها و سندیکاها اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نهادهای مهم و حیاتی در اقتصاد دانش بنیان هستند. با صندوق نوآوری درک متقابل ایجاد شده است. رویکرد صندوق نسبت به تشکل‌ها و سندیکاها رو به پیشرفت بوده و از اقدامات تشکلی حمایت می‌کند و باید با سرعت بیشتری پیش برویم.
رییس کمیته دانش بنیان سندیکای صنعت برق ایران ادامه داد: در حال حاضر کمتر از 300 شرکت دانش بنیان در حوزه برق، الکترونیک و انرژی‌های نو کار می‌کنند که تعداد زیادی از آنها عضو سندیکای صنعت برق ایران نیستند. بر این اساس عضویت شرکت‌های دانش بنیان در سندیکا بنابر مصوبه هیات مدیره با تخفیف 50 درصدی خواهد بود. علاوه بر عضوگیری جدید اعضای فعلی سندیکا را نیز به سمت دانش بنیان شدن سوق می‌دهیم.
وی با تاکید بر استفاده از ایده‌های نوین حاصل از این رویداد، از فناوران حاضر خواست تا تنها بر تجهیزات، نرم‌افزار و سخت‌افزار صنعت برق تمرکز نکنند و افزود: از توان شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم و به دنبال ایده‌های نو در مواردی چون اقتصاد مدیریتی و اقتصاد انرژی هستیم که می‌تواند آینده کشور را رقم بزند.
صندوق نوآوری در تمام چرخه تولید محصول از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند
در پایان این رویداد مهندس محسن نوتاش، مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی، خدمات صندوق را تشریح کرد و گفت: وظیفه صندوق نوآوری در اکوسیستم نوآوری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و در تمام چرخه تولید محصول از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند. ابزارهای مالی صندوق نوآوری در تمام چرخه تولید محصول از ایده تا ورود به بازار در خدمت شرکت‌های دانش بنیان است.
نوتاش در مورد تسهیلات نمونه‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: این تسهیلات برای ساخت نمونه اولیه محصول است و منجر به ظرفیت‌سازی برای ورود به بازار محصولات دانش بنیان می‌شود که حمایت صندوق تا 100 درصد هزینه‌های مورد نیاز برای نمونه‌سازی است. تا زمانی که محصول در حد ایده بوده و قابل ارائه به بازار نباشد می‌توان از طریق شتاب دهنده‌ها برای دریافت خدمات صندوق نوآوری اقدام کرد.
وی در مورد همزمانی اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری نیز گفت: شرکت نمی‌تواند همزمان تسهیلات نمونه‌سازی و تولید صنعتی را دریافت کند. علاقمندان از طریق سامانه غزال می‌توانند با خدمات یا تسهیلات مورد نیاز خود آشنا شوند و از همین طریق نسبت به مدارک مورد نیاز آگاهی کسب کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-05 16:33

افزودن دیدگاه جدید