کد مطلب: 

246171

زنجیره سلامت دیجیتال کامل می‌شود

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سریع‌تر و شفاف‌تر به بیماران با ایجاد زیرساخت‌های توسعه سلامت دیجیتال تسهیل می‌شود و برای توسعه سلامت الکترونیک در کشور تحقق این هدف ضروری است. رسیدن به آن به حضور همه بازیگران این حوزه و تلاشی مضاعف نیاز دارد. چرا که در ایران هنوز زنجیره انسانی و سازمانی این کار تکمیل نشده است.
زنجیره سلامت دیجیتال کامل می‌شود

به گزارش سیتنا، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا با کمک همه بازیگران حوزه سلامت و فناوری‌های دیجیتال در کشور، یک زنجیره کاملی از این زیست‌بوم ایجاد کند و هم‌افزایی‌ها را بیشتر کند.

قرار بر این است که این کار با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محقق شود.

توسعه سلامت الکترونیک یکی از نیازهای اساسی زندگی امروز است و باید برای همه‌گیر کردن این فناوری در کشور از تمام بازیگران این عرصه استفاده شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای این کار دست یاری به سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دراز کرده تا چالش‌های مختلف تنظیم‌گری، اخذ مجوزها، رفع مشکلات موجود بر سر راه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره را با کمک این دستگاه مرتفع کند.

برای توسعه این حوزه کاربردی در کشور شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌ها هم هستند. طبق  آمارهای موجود در حال حاضر بیشتر از ۱۵۰ استارتاپ فعال در زمینه سلامت دیجیتال در کشور فعال هستند.

ظرفیت و توان این شرکت‌ها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به میدان می‌آید تا مردم از منافع توسعه سلامت دیجیتال در کشور بهره‌مند شوند و خدماتی شفاف، کامل و موثر درمانی را با سرعت بالا و دقتی بیشتر دریافت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-05 14:58

افزودن دیدگاه جدید