کد مطلب: 

246165

روح الامینی: لابی‌گری‌ها خسارات زیادی به تولید وارد کرده است

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت صمت متذکر شد: بازار منطقه حق مسلم ما است.
روح الامینی: لابی‌گری‌ها خسارات زیادی به تولید وارد کرده است

به گزارش سیتنا، عبدالحسین روح الامینی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی مسائل حوزه صنعت خطاب به وزیر صمت اظهار داشت: بازار منطقه حق مسلم ما است، آماری ارائه دهید و توضیح دهید در این مدت یک ساله که شما معاونت و سپس سرپرستی را در وزارتخانه بر عهده داشتید به چه میزان سیاست های اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خام فروشی، افزایش سهم بازار شرکت های دانش بنیان و به چه میزان به بحث تهاتر با کشورهای دوست و همسایه پرداخته شده است؟.

وی افزود: چرا گزارش شفافی از عملکرد و عدم بازگشت ۴/۸ میلیارد دلار که دیوان محاسبات به آن اشاره کرده بود ارائه نمی شود؟ باید گیرندگان و عدم بازگشت این ارزها اعلام شود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: چرا قیمت نهاده های دامی در این چند ماهه در حال رسیدن به قیمت ۷ هزار تومان است در حالی که انبارها در بندر امام در کشتی ها روی آب است، چرا با امنیت غذایی مردم بازی می کنید؟ درخصوص وضعیت مرغ و نهاده های دامی هشدار داده شده بود اما توجهی نشد، باید اخلاقی، انقلابی و عملی به سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل کنیم. صنایع و اقتصاد دانش بنیان وزن کمی در مجموعه کارهای وزارتخانه شما دارد، باید از لابی گری در تعیین عوارض گمرکی پرهیز شود و به نام تولید داخل خسارت های جبران ناپذیر به منافع ملی وارد نشود. در این حوزه باید تحقیق و تفحص انجام شود که چرا لابی گری ها خسارات زیادی به تولید وارد کرده است.

روح الامینی در پایان اضافه کرد: صادرات شمش فولاد مانند صادرات نفت خام بوده، ۷۰ درصد مواد اولیه صنایع چوب شمال کشور وارد می شود اما شما مجوز صادرات چوب را صادر می کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-05 11:56

افزودن دیدگاه جدید