کد مطلب: 

246099

آغاز فعالیت دوباره‌ی گوگل در ساخت عینک‌های هوشمند با خرید شرکت «نورث»

شرکت گوگل که تولید ناموفق عینک‌های هوشمند (Google Glass)‌ را در کارنامه‌اش دارد، به‌تازگی در پستی اینترنتی اعلام کرده است که از شرکت فناوری نورث که عینک هوشمند فوکال را تولید کرد، برای «سرمایه گذاری در تلاش‌های سخت‌افزاری و آینده فراگیر کامپیوتری» استفاده خواهد کرد.
آغاز فعالیت دوباره‌ی گوگل در ساخت عینک‌های هوشمند با خرید شرکت «نورث»

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از نشریه «تک کرانچ»، ریک اوسترلو، معاون ارشد بخش سخت‌افزار و خدمات گوگل می‌گوید: «‌ما به سوی آینده‌ای حرکت می‌کنیم که همه چیز در اطراف شما مفید خواهد بود. جایی که دستگاه‌های شما با یکدیگر کار می‌کنند و فناوری در پس زمینه همه‌چیز قرار می‌گیرد.»

شرکت فناوری نورث در سال ۲۰۱۲ میلادی تاسیس شد. این شرکت به‌تازگی عینک هوشمند فوکال ۲.۰ را تولید کرده که با گوشی هوشمند شما از طریق بلوتوث مرتبط می‌شود و پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی و نیز پیغام‌های روی دستگاه موبایل را به شما نشان می‌دهد.

به هر حال این پرژوه و پروژه‌های قبلی مربوط به عینک فوکال ۱.۰ به دنبال تغییر مالکیت لغو شده است.

نشریه «وایرد» در بررسی‌های سال گذشته خود، گفته بود فوکال ۱.۰ به‌خوبی طراحی شده و هماهنگی آن با « الکسا»، که احتمالا حالا جایگزین «دستیار گوگل» خواهد شد، تحسین‌برانگیز بوده است.

با این حال تجربه استفاده کاربران «آی او اس» (iOS)، از آن دشوار و بد قلق بوده و اپلیکیشن رهیابی (navigation) آن فاقد زمینه کافی است.

عینک‌های فوکال همچنین کاربران را ملزم می‌کرد تا برای اندازه‌گیری عینک به یک مکان فیزیکی بروند. علاوه بر این که بیش از حد گران بود. این گزارش همچنین از محدودیت‌های این نرم‌افزار در رابطه با گوشی‌ها و دستگاه‌های اپل انتقاد کرده است.

شرکت گوگل با معرفی عینک‌های گوگل (Google Glass)‌ به جهان، رسوایی به بار آورد. عینک کامپیوتری به قیمت ۱۰۰۰ پوند که قابل پوشیدن بود و در نهایت با شکست مواجه شد و از بازار جمع شد (گرچه در سال ۲۰۱۷ میلادی کماکان بعضی نرم‌افزارهای به‌روز شده آن وجود داشت).

حالا این غول جستجوگر اینترنتی بنا دارد تا با استفاده از شرکت فناوری نورث چیزی مشابه آن تولید کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-03 18:37

افزودن دیدگاه جدید