کد مطلب: 

246078

بانک مرکزی در هفته جاری عملیات بازار باز نداشت

بانک مرکزی اعلام کرد با توجه به بالا بودن قیمت پیشنهادی فروش اوراق بدهی و همچنین کفایت میزان نقدینگی در بازار بین‌بانکی، این بانک در هفته جاری معامله‌ای در خصوص عملیات بازار باز نداشت.
بانک مرکزی در هفته جاری عملیات بازار باز نداشت

به گزارش سیتنا به نقل از بانک مرکزی، پیرو اطلاعیه روز دوشنبه ۹ تیرماه ۱۳۹۹ در سامانه بازار بین بانکی، در خصوص موضع بانک مرکزی در عملیات بازار باز، این بانک یک سفارش در مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی برای فروش اوراق بدهی دولتی دریافت کرد، اما با توجه به بالا بودن قیمت پیشنهادی و همچنین کفایت میزان نقدینگی در بازار بین‌بانکی، این بانک در هفته جاری معامله‌ای در خصوص عملیات بازار باز نداشت.

ذکر این نکته ضروری است بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی اجرا می کند. موضع این بانک (خرید یا فروش اوراق بدهی دولتی) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی اعلام خواهد شد. متعاقب اطلاعیه یاد شده، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی اقدام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-07-02 13:02

افزودن دیدگاه جدید