کد مطلب: 

246075

تعمیق ساخت داخل راه نجات تولید کشور است

سرپرست وزارت صمت در چهارمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو و قطعات تأکید کرد: راه نجات تولید کشور از مسیر میزهای ساخت داخل عبور می‌کند و همه متفق القول هستند که راه نجات تولید، توجه به داخلی سازی است و راه پیشرفت تولید توجه به دانش و فنآوری است.
تعمیق ساخت داخل راه نجات تولید کشور است

به گزارش سیتنا، حسین مدرس خیابانی افزود : امسال داخلی سازی و کاهش ارزبری 3.2 میلیارد دلاری انواع قطعات و تجهیزات مورد نیاز از محل داخلی سازی و بهره‌گیری از توان تولیدکنندگان داخل هدف‌گذاری شده است.

وی افزود : در سال 98 و در چارچوب برگزاری میزهای ساخت داخل، حدود 3 میلیارد دلار برای داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز تفاهمنامه و قرارداد امضا شد که حدود یک میلیارد دلار آن منجر به کاهش ارزبری شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد : همزمان در سطح استان‌ها و به صورت جداگانه میزهای ساخت داخل برگزار می‌شود و استان‌ها در این حوزه پیشگام و پیش قدم هستند.

مدرس خیابانی گفت: برای پیشبرد اهداف ساخت داخل با سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط وارد همکاری مشترک شدیم که از جمله آنها می‌توان به سازمان هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد.

وی افزود : به همه شهرک‌های صنعتی کشور ابلاغ شده است تا در ورودی همه شهرک‌های صنعتی یک نمایشگاه از نیازمندی‌های صنعتی و توانمندی‌های صنعتی کشور راه اندازی شود تا مسیر همرسانی توان موجود و نیازمندی‌ها فراهم آید.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید وابستگی‌های ارزی موجود در تمام اقلام کالایی در بخش تولید در سطح کشور به حداقل ممکن برسد.

مدرس خیابانی گفت: یکی از ضروریات توسعه‌ای صنعت کشور آن است که فاصله همکاری‌های میان شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای صنعتی به لحاظ فیزیکی و هم فکری‌های لازم کاهش یابد و مجموعه‌های دانش محور، فناور و دانش بنیان همانند شرکتهای بزرگ صنعتی نماینده دائمی داشته باشند و روند همکاری‌های موجود تقویت شود.

وی تصریح کرد: ایده‌های پراکنده در بخش‌های مختلف صنعتی باید در سراسر کشور تجمیع و تبدیل به محصول شوند.

مدرس خیابانی تأکید کرد: امروز مهمترین مسئله کشورقطع وابستگی تولید به خارج از کشور است و راه عملی آن استفاده از توان بخش دانش محور و مراکز دانشگاهی و علمی است.

سرپرست وزارت صمت افزود : با اقدامات انجام شده طی سه ماه گذشته 45 هزار خودرو با تأمین قطعه از محل واردات تکمیل و تحویل مردم شده است ولی ضرورت اصلی این است که باید این اقلام و قطعات از محل تولیدات داخلی تأمین شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در شرایط تحریم و محدودیت‌های آن، توجه به ساخت داخل دارای اهمیت ویژه‌ای است و نمود عینی آن موجبات تحقق استقلال صنعتی، اقتصادی، سیاسی و ...، را فرآهم می‌آورد.

وی گفت: از همه افرادی که در حوزه تولید، از خودگذشتگی دارند و پرچم استقلال کشور را برافراشته نگه داشته‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-07-02 11:59

افزودن دیدگاه جدید